Revelion în întuneric şi frig!?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Sărbători de iarnă de coşmar. La Năvodari

Revelion în întuneric şi frig!?

Eveniment 30 Decembrie 2011 / 00:00 686 accesări

Pentru locuitorii celor 250 de gospodării de pe strada Macului din Năvodari, judeţul Constanţa, Sărbătorile de iarnă s-au transformat într-un adevărat coşmar. Calvarul lor a început în ajunul Crăciunului, pe 24 decembrie, când au rămas fără curent electric, după ce cablul subteran care alimenta zona s-a ars pe toată lungimea (350 de metri). Mai grav este că situaţia nu s-a remediat, de cinci zile locuitorii afectaţi fiind nevoiţi să stea în frig şi întuneric. „De la Crăciun ni se întrerupe, zilnic, curentul. Avem copii mici şi nu putem să pornim centralele termice pentru că nu avem curent. Ni se spune tot timpul că se lucrează, dar pe teren nu este nicio echipă Enel. Nu mai putem să trăim aşa, este inuman”, a spus Cristian Şerban, unul dintre locuitorii afectaţi. Oamenii au început să se gândească, cu disperare, că, din cauza ritmului lent în care se desfăşoară lucrările de remediere a avariei, vor fi nevoiţi să-şi petreacă şi Revelionul la lumina lumânărilor. Potrivit reprezentanţilor Biroului de presă din cadrul Enel Distribuţie Dobrogea, muncitorii au verificat locul avariei încă din noaptea de 24 decembrie. „O echipă Enel s-a deplasat la faţa locului, pregătită să intervină. Din păcate, când au constatat că respectivul cablu era ars pe toată lungimea, nu au avut ce face, nefiind pregătiţi pentru o operaţiune de asemenea amploare. Pentru ca abonaţii noştri să nu rămână fără energie electrică, în dimineaţa următoare, echipa s-a întors cu un grup electrogen Enel, care a asigurat alimentarea consumatorilor”, au declarat reprezentanţii Enel.

ÎNTRERUPERILE CONTINUĂ Ei au adăugat că, pe parcursul efectuării lucrărilor, pentru siguranţa muncitorilor, furnizarea energiei electrice va fi oprită cât timp aceştia intervin asupra reţelei. Cauza arderii cablului a fost suprasolicitarea reţelei, spun reprezentanţii Enel. „Când încheiem un contract cu un consumator, în acesta se menţionează cantitatea de energie electrică pe care abonatul ne-o solicită. În funcţie de nevoile declarate ale beneficiarilor serviciilor noastre, dimensionăm reţelele de furnizare a energiei electrice. Dacă consumul abonaţilor creşte, reţelele sunt suprasolicitate şi se produc astfel de incidente. Pentru evitarea lor, este indicat ca, la reînnoirea contractului, sau chiar şi înainte, abonatul să ceară o nouă evaluare a consumului, pentru ca, în funcţie de situaţie, să redimensionăm reţelele”, explică reprezentanţii Biroului de presă Enel.

CÂND CERCETAU CAUZELE CARE AR FI PUTUT PRODUCE SUPRAÎNCĂRCAREA REŢELEI DE PE STRADA MACULUI, ANGAJAŢII ENEL AU DESCOPERIT ŞAPTE LOCUINŢE BRANŞATE ILEGAL LA REŢEA. ACESTEA AU FOST DEBRANŞATE, URMÂND CA ÎMPOTRIVA PROPRIETARILOR SĂ FIE LUATE MĂSURILE IMPUSE DE LEGE.

În ceea ce priveşte finalizarea lucrărilor, angajaţii Enel au ţinut să-i liniştească pe consumatori, asigurându-i că se face tot posibilul ca să înlocuiască cablul ars până astăzi. „Este o lucrare de amploare, fiind vorba de 350 de metri de cablu care trebuie înlocuit integral. Din acest motiv durează mai mult remedierea situaţiei”, au precizat reprezentanţii Enel.

Taguri articol


12