Rezultatele la Bac, efect al subfinanţării Educaţiei!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Noi măsuri pentru sesiunile viitoare

Rezultatele la Bac, efect al subfinanţării Educaţiei!

Social 12 Iulie 2012 / 00:00 416 accesări

În urmă cu un an, după rezultatele dezastruoase înregistrate la Examenul de Bacalaureat, fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, ieşea în faţa românilor pentru a anunţa că sistemul românesc de învăţământ are probleme majore. Discuţii pe tema problemelor sistemului: nenumărate. Măsuri luate de foştii guvernanţi pentru a ajuta noile generaţii de liceeni? Niciuna. Prin urmare, nu este de mirare că dezastrul de anul trecut s-a repetat în 2012, rezultatele fiind chiar mai mici. Dacă anul trecut, înainte de contestaţii, procentul de promovabilitate era de 44,47%, potrivit datelor Ministerului Educaţiei, la Bac-ul 2012 - sesiunea de vară, promovabilitatea este de 43,04%, în scădere cu peste un procent. Pentru ca un astfel de procent să nu se mai repete, premierul Victor Ponta a anunţat că vor fi analizate mai multe soluţii, inclusiv elaborarea unor subiecte diferenţiate pentru liceele tehnologice. „Din punctul de vedere al Guvernului, situaţia este mai mult decât îngrijorătoare. Procentul de promovabilitate la Bacalaureat nu poate decât să ne dovedească că ne aflăm într-o situaţie extrem de gravă, în care, după o analiză temeinică, trebuie să luăm şi măsuri (...)Trebuie luată în calcul ideea unor subiecte diferenţiate”, a spus Ponta.

SUBFINANŢAREA EDUCAŢIEI, PRINCIPAL VINOVAT Premierul a precizat că problemele grave de structură ale sistemului educaţional din România sunt generate de lipsa finanţării şi a atenţiei faţă de acest domeniu din partea autorităţilor, care nu au considerat Educaţia drept o prioritate naţională, precum şi de politica fostului guvern - concretizată prin Legea educaţiei - de „distrugere sistematică” a învăţământului din mediul rural (un număr mare de şcoli au fost desfiinţate). Potrivit demnitarului, prin politica dusă, foştii guvernanţi au dorit să „dovedească faptul că şcoala românească nu este capabilă să producă performanţă”. „După analizarea contestaţiilor, aştept propuneri şi soluţii concrete, deoarece această situaţie nu mai poate continua. Dacă se poate, propunerile trebuie să intre în vigoare chiar de la sesiunea din august, dacă nu, atunci neapărat să le pregătim pentru anul următor”, a adăugat Ponta. Premierul a spus că scopul final al absolvirii Examenului de Bacalaureat nu este ca acesta să fie promovat doar de o elită a elevilor, prioritatea fiind asigurarea unei pregătiri suficiente a elevilor fie pentru mediul universitar, fie pentru angajare. La rândul ei, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat că Bacalaureatul din 2013 trebuie să fie diferenţiat cu „rute profesionale” şi că vor fi organizate mai multe simulări ale acestui examen. „Rezultatele din acest an de la Bacalaureat indică faptul că la liceele teoretice promovabilitatea a fost de peste 70-80%, în timp ce la liceele industriale, de 20-24%”, a mai spus ministrul Educaţiei. Rezultatele finale la prima sesiune a Bacalaureatului, după rezolvarea contestaţiilor, se vor afişa vineri.

CURSURI PENTRU ELEVII PICAŢI

Cursurile remediale pentru elevii care nu au promovat Examenul de Bacalaureat vor începe peste aproape două săptămâni, acestea organizându-se fie în centre, fie în şcoli, în funcţie de decizia inspectoratelor şcolare judeţene, a declarat ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. „S-ar putea ca în anumite localităţi, unde sunt mai multe licee, să nu fie nevoie să facem în fiecare liceu un curs, ci să facem la nivelul localităţii respective un centru în care să se ţină aceste cursuri. Săptămâna viitoare vom avea o discuţie cu inspectorii generali şcolari, am pregătit deja planul de discuţii cu ei şi unul dintre punctele importante este acesta”, a mai spus Andronescu.



12