Ridicarea mașinilor parcate aiurea, misiune aproape imposibilă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Practica ne omoară

Ridicarea mașinilor parcate aiurea, misiune aproape imposibilă

Administrație 02 August 2016 / 18:24 2003 accesări

Șeful Serviciului de Siguranță Rutieră Constanța, Dan Baltag: „O soluție ar fi să se creeze locuri de parcare pe trotuar acolo unde este posibil”

Șeful Serviciului de Siguranță Rutieră Constanța, Dan Baltag: „O soluție ar fi să se creeze locuri de parcare pe trotuar acolo unde este posibil”

Despre proiectul legislativ care ar putea reglementa ridicarea mașinilor parcate ilegal se tot vorbește de mai bine de o lună. Pare că toată lumea apreciază reintroducerea unei asemenea măsuri, în condițiile în care aproape nimeni nu mai are loc să meargă pe trotuar din cauza mașinilor parcate. Totuși, în practică, cel puțin la nivelul municipiului Constanța, este aproape imposibil să fie ridicate toate mașinile parcate ilegal. Cel puțin așa ne-au declarat reprezentanții Poliției Locale Constanța.

De mai bine de o lună, reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne (MAI) transpiră de zor în timp ce lucrează la proiectul legislativ prin care se va permite ridicarea mașinilor parcate neregulamentar. Aflat în dezbatere publică, actul normativ prevede înființarea, la nivelul primăriilor, de servicii specializate care să se ocupe cu ridicarea autoturismelor ai căror șoferi au cam chiulit de la orele de legislație rutieră sau pur și simplu îi dă nesimțirea afară din... mașină. Necesitatea acestei legi este dată și de faptul că, în urmă cu mai mult de un an, această măsură pe care multe autorități locale (inclusiv cele din Constanța) o adoptaseră prin hotărâri de Consiliu Local a fost interzisă printr-o decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție. Asta le-a permis multor șoferi să parcheze pe unde i-a tăiat capul, știind că nu pot primi o sancțiune mai gravă decât o amendă și blocarea roților. Subiectul necesității unei asemenea legi a fost abordat și la cea mai recentă reuniune a Comitetului Director al Asociației Municipiilor din România (AMR), care a avut loc în 25 iulie. La reuniune, reprezentanții AMR și cel al Guvernului (vicepremierul Vasile Dîncu) au fost de acord ca reglementările să fie stabilite de Guvern, iar procedura de aplicare a regulilor să fie stabilită la nivelul fiecărei autorități locale în parte. Totodată, Vasile Dîncu a anunțat că proiectul legislativ ar putea fi gata, cel mai probabil, în toamnă. Cu alte cuvinte, în următoarele câteva luni, șoferii nesimțiți care confundă trotuarul cu parcarea vor rămâne fără mașini numai până când își vor plăti amenda pentru că au parcat ilegal.

SANCȚIUNE APLICATĂ CU... MĂSURĂ

Cum ar putea fi aplicată această măsură în Constanța și cât de eficientă va fi, în contextul actual? Potrivit șefului Serviciului de Siguranță Rutieră din cadrul Poliției Locale Constanța, Dan Baltag, măsura va trebui luată doar acolo unde chiar se impune. „Ca orice măsură, și aceasta ar trebui luată doar atunci când se impune. Adică atunci când se blochează accesul pe trotuare, pe anumite artere rutiere ori în clădiri. Chiar am avut o situație, în trecut, când cineva și-a parcat autoturismul în ușa unei clădiri în semn de protest. Este vorba despre un om nemulțumit de despăgubirea pe care a primit-o după un accident rutier și care și-a lăsat mașina avariată fix în ușa sediului firmei de asigurări. Nimeni nu mai putea intra sau ieși din sediu. În această situație, se impunea ridicarea mașinii”, a declarat, pentru „Telegraf”, Dan Baltag. El a mai spus că înființarea unui serviciu propriu în cadrul Primăriei pentru ridicarea mașinilor ar putea avea numeroase avantaje față de externalizarea acestui serviciu. Însă, recunoaște Baltag, ridicarea tuturor mașinilor parcate pe trotuarele municipiului ar fi aproape imposibilă, în condițiile în care în Constanța există un loc de parcare la 8,16 mașini, așa că majoritatea șoferilor își lasă automobilele pe trotuare. „O soluție ar fi să se creeze locuri de parcare pe trotuar, acolo unde este posibil, adică unde trotuarul este suficient de lat încât să aibă loc și trecătorii, și mașinile. Însă, în acest caz, trebuie să se pună accentul pe siguranța pietonilor mai mult decât pe confortul șoferilor”, a mai declarat Baltag.



12