“Risipă nesimţită din banul public”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Căi ferate portocalii. Deputatul PNL Relu Fenechiu:

“Risipă nesimţită din banul public”

În era Boc/Boagiu, reabilitarea unei halte de cale ferată, din mediul rural, cu un trafic de călători mai mic decât o staţie de autobuz dintr-un oraş, drenează de la bugetul statului în jur de 20 de milioane de euro!!!
Eveniment 05 Noiembrie 2011 / 00:00 694 accesări

Lucrările de infrastructură şi sumele exorbitante rulate de PDL din bugetul statului sau din cel european şi introduse, fără ruşine, în buzunarul propriu, nu încetează să ne uimească şi să stârnească reacţii. Una dintre aceste reacţii îi aparţine deputatului PNL, Relu Fenechiu. “PD-L, prin miniştrii Berceanu şi Boagiu, ne-a obişnuit cu lucrări de infrastructură nejustificat de scumpe. De exemplu, săptămâna trecută s-a inaugurat centura municipiului Cluj-Napoca, numită de presa locală ”Centura de diamant”, deoarece a ajuns să coste de trei ori mai mult decât valoarea iniţială, ajungând la preţ de autostradă, cu toate că este doar o şosea cu o bandă pe sens”, a declarat Fenechiu. Dar ceea ce se întâmplă acum la căile ferate depăşeşte limitele imaginaţiei, ajungând dincolo de absurd. “Ministerul Transporturilor se pregăteşte să lanseze lucrările privind proiectul de modernizare a căii ferate Coşlariu – Simeria, de pe magistrala feroviară Curtici – Braşov. Pentru cei 92 de kilometri de cale ferată, ministerul va plăti 488,4 milioane de euro, adică 5,3 milioane de euro pe kilometru (!?). Valoarea reabilitării gărilor de pe traseu atinge cote inimaginabile de tupeu şi lipsă de responsabilitate. Iată mai jos trei exemple:

1. Halta Bărăbanţ: 23,8 milioane de euro. Bărăbanţ este o localitate cu aproximativ 2.000 de locuitori, iar în halta sa opresc doar câteva trenuri personale de la Alba Iulia. Cu banii pe care ministerul se pregăteşte să-i arunce pe această haltă insignifiantă se puteau face reparaţii capitale pe întreaga linie ferată de la Bacău la Suceava, se puteau moderniza 50 de kilometri de drum naţional sau se putea construi o centură rutieră pentru un oraş de dimensiuni medii.

2. Staţia Şibot: 21,8 milioane de euro.

3. Halta Sântimbru: 18,3 milioane de euro (altă haltă în care opresc doar câteva trenuri personale).

Mă întreb cum reabilitarea unei halte de cale ferată, cu un trafic de călători mai mic decât o staţie de autobuz dintr-un oraş, poate să dreneze de la bugetul statului în jur de 20 de milioane de euro!? Oare chiar ne credeţi orbi pe toţi cei din această ţară, doamnă ministru Boagiu? Cu prima ocazie vă voi transmite o interpelare pe această temă. Vă sugerez să începeţi de acum să vă pregătiţi răspunsul. Spun asta pentru că am convingerea că este nevoie de ceva timp pentru a putea construi un pretext prin care să încercaţi să justificaţi această risipă nesimţită din banul public”.



12