Robotizarea va creşte numărul de angajaţi?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Studiu

Robotizarea va creşte numărul de angajaţi?

Social 24 Aprilie 2018 / 16:43 527 accesări

Nu înţelegem exact pe ce se bazează anumiţi angajatori atunci când spun că robotizarea le va creşte numărul de angajaţi. Cu toate astea, majoritatea angajatorilor români (81%) consideră că automatizarea proceselor de muncă va spori numărul de salariaţi, reiese din studiul "Revoluţia Competenţelor 2.0", dat marţi publicităţii, potrivit agerpres.ro. Conform cercetării realizată de ManpowerGroup, 17% dintre angajatorii români sunt de părere că robotizarea îi va determina să-şi scadă numărul total de angajaţi în următorii 2 - 3 ani, faţă de doar 10% la nivel global, şi doar 14% consideră că-şi vor mări numărul de angajaţi în urma robotizării, faţă de 20% la nivel global, impactul net per ansamblu fiind unul uşor negativ.

La nivel general, 81% dintre cei chestionaţi au menţionat că sistemele de automatizare vor menţine sau vor creşte dimensiunea forţei de muncă, aliniindu-se la tendinţa mondială, potrivit căreia 86% dintre angajatori prevăd că o să-şi sporească sau păstreze numărul de angajaţi ca rezultat al automatizării. Pe de altă parte, doar 5% dintre angajatorii români chestionaţi consideră că-şi vor creşte echipa din funcţiunea administrativă şi de suport, iar 14% anticipează scăderi, în timp ce referitor la funcţiunea de resurse umane, ponderea angajatorilor care prevăd creşteri este de 1%, dar alţi 5% preconizează că-şi vor scădea echipele de HR ca rezultat al automatizării.

De asemenea, mai mult de 1 din 3 angajatori (36%) se aşteaptă să-şi crească personalul din producţie, însă alţi 2 din 5 (41%) cred că, în următorii doi-trei ani, vor face reduceri de personal în această funcţiune, pe fondul automatizării. În schimb, transformarea digitală a organizaţiilor va necesita competenţe de IT, astfel încât 11% dintre angajatori preconizează că-şi vor mări departamentele de IT şi numai 2% anticipează o micşorare a acestora, impactul net fiind pozitiv, de 9%.

În ansamblu, angajatorii români ţin cel mai mult la colaborarea, organizarea muncii şi soluţionarea problemelor, peste 4 din 5 menţionând importanţa acestor abilităţi, pe care le consideră însă destul de rar întâlnite printre candidaţi, cele mai dificil de găsit fiind organizarea muncii (43%), comunicarea (42%) şi soluţionarea problemelor (40%). În acelaşi timp, 93% dintre angajatorii din IT care preconizează creşteri ale forţei de muncă spun că pentru ei cea mai valoroasă abilitate este comunicarea, la egalitate cu organizarea muncii şi colaborarea. În schimb, comunicarea este deopotrivă şi abilitatea pe care o găsesc cu cea mai mare greutate la candidaţii pentru posturile vacante.

ManpowerGroup, liderul global în soluţii privind forţa de muncă, este prezent în România de 15 ani.

Taguri articol


12