Rochia în care Amy Winehouse apare pe coperta albumului ”Back to Black” a fost vândută pentru 50.500 de euro, marţi, la o licitaţie organizată la Londra, în beneficiul fundaţiei caritabile care poartă numele artistei, decedată în această vară. Rochia albă în care diva muzicii soul apare pe coperta discului, realizată de tânăra creatoare de modă Disaya, a fost vândută pentru o sumă dublă faţă de cea estimată de specialişti (între 11.650 şi 23.300 de euro). Suma obţinută din această vânzare va merge la Fundaţia Amy Winehouse, creată de părinţii cântăreţei, pentru a ajuta tinerii care se luptă cu diverse dependenţe, aflaţi în dificultate. După ce a pozat pentru coperta albumului, starul i-a înapoiat rochia stilistei, care a păstrat-o cu grijă în depozitul său.
După decesul cântăreţei, designerul a decis să vândă rochia şi să doneze suma obţinută fundaţiei dedicate artistei, a spus comisarul care s-a ocupat de licitaţie, Kerry Taylor. Amy Winehouse a murit pe 23 iulie, la vârsta de 27 de ani, după ce s-a confruntat mulţi ani cu dependenţa de alcool şi de droguri. Moartea ei a fost una accidentală, potrivit rezultatelor anchetei făcute de poliţie, cauzată de abuzul de alcool. Fanii şi criticii laolaltă i-au aclamat farmecul necizelat, umorul incisiv şi combinaţia unică de jazz şi soul care îi caracterizau muzica. Un alt avantaj al controversatei artiste britanice era talentul incontestabil de compozitoare, muzica pe care a scris-o este, fără excepţie, profund personală, de o candoare brutală. Cele două discuri lansate în timpul vieţii sale, ”Frank” şi ”Back to Black”, recompensat cu cinci premii Grammy, s-au vândut în peste 12 milioane de exemplare în întreaga lume. Lansat în 2006, ”Back to Black” a devenit, după moartea divei, cel mai bine vândut album al secolului XXI, în Marea Britanie.