Pilotul francez Romain Grosjean, care evoluează acum la Lotus, va concura începând din sezonul viitor la Haas F1, echipă care va debuta în Marele Circ în anul 2016. Francezul în vârstă de 29 de ani a debutat în Formula 1 la Renault, în 2009, apoi a avut o prezenţă constantă în Marele Circ din anul 2012, pilotând pentru Lotus, urmaşa team-ului constructorului francez. El a înregistrat 10 clasări pe podium, în 78 de curse în care a luat startul. Coechipierul lui Grosjean va fi anunţat ulterior, dar presa internaţională a speculat că acesta ar fi mexicanul Esteban Gutierrez, care a concurat în 2013 şi 2014 pentru Sauber, iar acum este pilot de teste la Ferrari.
Federația Internațională de Automobilism (FIA) a deschis în decembrie 2013 o procedură de atragere a unor noi echipe în F1, iar singura acceptată a fost Haas Formula 1 Team, patronată de omul de afaceri american Gene Haas, care va debuta sezonul viitor. Haas va folosi şasiuri Dallara şi motoare Ferrari.
MANOR F1 SCHIMBĂ MOTORIZAREA: MERCEDES ÎN LOC DE FERRARI
Echipa de Formula 1 Manor a anunţat încheierea unui parteneriat pe mai mulţi ani cu Mercedes, motoarele pe care le va primi din partea germanilor, începând din 2016, urmând să le înlocuiască pe cele actuale, furnizate de Ferrari. Manor, urmaşa echipei Marussia, este ultima în clasamentul constructorilor din acest sezon, fără să fi obţinut vreun punct în 14 etape.
Team-ul cu sediul la Banbury (Marea Britanie) a reuşit să „pună mâna” pe cele mai puternice motoare din Marele Circ, după ce Renault a anunţat că va cumpăra echipa Lotus. Monoposturile acesteia din urmă sunt echipate în acest sezon cu motoare Mercedes. Renault, care acum furnizează motoare pentru echipele patronate de Dietrich Mateschitz, Red Bull şi Toro Rosso, intenţionează să construiască pentru 2016 o maşină proprie sută la sută, astfel că nu mai are nevoie de colaborarea cu germanii.
În acest moment, singurele echipe care nu au un contract de motoare pentru 2016 sunt chiar Red Bull şi Toro Rosso. În ultimii doi ani, Red Bull s-a plâns constant de lipsa de fiabilitate şi de putere a motoarelor Renault, astfel că a decis să pună capăt cu un an înainte de expirare contractului cu constructorul francez de automobile. Mercedes refuză să le ofere propulsoare austriecilor, Ferrari ezită, pentru a nu întări o rivală la titlu, iar Honda nu este o soluţie viabilă pentru Red Bull. În aceste condiţii, oficialii de la Red Bull au anunţat că iau în calcul ieşirea din Formula 1, dacă nu vor reuși să obţină motoarele Ferrari.
Citește și
http://www.telegrafonline.ro/numarrecord-de-curse-in-formula-1-in-2016-21
http://www.telegrafonline.ro/lewis-hamilton-sa-impus-pentru-a-doua-oara-consecutiv-la-suzuka