România are „aderență“ bună la afacerile Michelin

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

România are „aderență“ bună la afacerile Michelin

Economie 17 Noiembrie 2014 / 00:00 393 accesări

România este printre ţările din Europa Centrală şi de Est (ECE) cu potenţial de creştere pentru Michelin, a declarat directorul executiv al grupului francez, Jean-Dominique Senard. „România ne place, nu suntem din întâmplare pe această piaţă. Ne place pentru că oamenii sunt foarte loiali, conştiincioşi şi lucrează foarte bine. Economia nu este acolo unde am vrea să fie, dar nici în Franţa nu este. Potenţialul este însă acolo“, a spus Senard. Michelin Group este prezent în România din 2000 și deţine trei fabrici, două la Zalău (judeţul Bihor), unde produce cord metalic și anvelope, şi una la Floreşti (judeţul Prahova), tot de anvelope. Investiţiile în piaţa locală ale Michelin în modernizarea fabricilor şi trainingul celor 3.000 de angajaţi se ridică la 300 milioane euro. Compania a mai cumpărat, la începutul anului trecut, un teren de 20 de hectare în Zalău, pentru care nu a anunţat încă vreun plan de investiţii. Pe de altă parte, Michelin a decis să închidă fabrica din Budapesta, unde lucrează 512 oameni, iar producţia sub brandurile Taurus, Riken and Kormoran va fi relocată în România (Zalău), Polonia (Olsztyn) şi Germania (Karlsruhe şi Homburg). În schimb, grupul a realizat o investiţie de 170 milioane euro în Serbia. Michelin România a raportat anul trecut afaceri de 2,12 miliarde lei, în stagnare.

Taguri articol


12