România este ţara cu cea mai mică atractivitate din Europa de Est pentru investiţiile retailerilor străini, ocupînd locul 27 din 30, fiind depăşită de Letonia, Lituania, Slovenia, Ungaria, Croaţia, Ucraina şi Rusia, potrivit unui studiu realizat de compania A.T. Kearney. În ceea ce priveşte atractivitatea pieţei, România a obţinut 31 de puncte din 100, limita superioară indicînd un număr crescut al factorilor de interes pentru investitorii străini. Gradul de saturare a pieţei de retail a fost punctat cu 22 de puncte în cazul României, ceea ce dă semnale investitorilor că accesul acestora este limitat ori din cauza concurenţilor sau din cauza unei cereri limitate. Un alt indicator care este luat în calcul este presiunea factorului temporal, pentru care România a primit 66 de puncte din 100, punctaj care arată că sectorul retail avansează cu repeziciune, ceea ce reprezintă oportunităţi pe termen scurt pentru investitori.
România, alături Ungaria, Slovenia şi Croaţia sînt poziţionate pe un trend descendent, faţă de anii precendenţi. Cu toate acestea, intrarea României în UE, dar şi ritmul accelerat de creştere economică pot menţine interesul retailerilor pentru investiţii, iar pentru sectorul hipermarket-urilor este preconizat că va înregistra un boom. Există însă şi dezavantaje pe piaţa românească, după cum notează autorii studiului, şi anume numărul mare de hipermarket-uri care ar putea limita oportunităţile investitorilor, se mai arată în studiu. Carrefour, Kaufland, Louis Dellhaize şi Metro au o prezenţă puternică pe piaţa românească, iar Auchan şi SPAR au deschis primele magazine în anul 2006. Pe primele trei locuri în topul atractivităţii investitorilor, la nivel mondial, se află India, Rusia şi China. A.T. Kearney este una dintre cele mai mari firme internaţionale de consultanţă managerială, cu 47 de birouri în peste 30 de ţări. Compania a intrat pe piaţa din România la începutul lunii martie.