România, destinaţie atractivă pentru retaileri

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În 2010

România, destinaţie atractivă pentru retaileri

Justiție 24 Noiembrie 2009 / 00:00 362 accesări

Într-un clasament al celor mai atractive 56 de destinaţii din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa pentru extinderea companiilor de retail în 2010, România ocupă locul opt, potrivit celui mai recent studiu al CB Richard Ellis (CBRE). Pentru realizarea studiului, CBRE a intervievat 220 de companii de retail, dintre care 200 au răspuns că sunt interesate să se extindă în următorul an. Aceştia au identificat 56 posibile ţări ţintă pentru extindere. Ţările vest europene domină topul primelor zece destinaţii pentru investiţii în retail, excepţie fac însă Polonia, România şi Rusia, care reprezintă Europa Centrală şi de Est în top 10. Cele mai atractive cinci ţări pentru retaileri sunt Germania, indicată de 47% dintre companii, Franţa - 44%, Spania - 36%, Polonia - 34 % şi Italia - 33%. România a fost preferată de 26% dintre companiile intervievate, plasându-se astfel imediat după Marea Britanie (29%). În urma României s-au situat ţări precum Olanda - 25%, Rusia - 24%, Belgia - 23%, Cehia - 22%, Elveţia şi Slovacia - 21%. \"În ciuda dificultăţilor economice care continuă să afecteze întreaga lume, mulţi dintre retaileri sunt încă interesaţi să-şi extindă reţelele. Unii aleg să investească pe pieţe unde deja sunt prezenţi, alţii sunt în căutarea de oportunităţi pe pieţe noi\", se arată în studiul companiei de servicii imobiliare. Din punct de vedere al sectorului, retailerii din domeniul alimentar au cele mai mari planuri de extindere, urmaţi de cei de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii. La polul opus, companiile din domeniul amenajărilor interioare, cel al electronicelor, precum şi retailerii care comercializează îmbrăcăminte de lux, doresc să se extindă cel mai puţin, având în vedere climatul economic actual. Companiile intervievate provin în proporţie de 20% din Germania, câte 10% din Statele Unite ale Americii, Marea Britanie şi Italia, în timp ce câte 5% au fost din Spania, Franţa şi Olanda.



12