România este cea de-a 16-a piaţă auto din UE după înmatriculările de autoturisme noi din anul 2010, care au scăzut pe plan intern de peste trei ori mai abrupt faţă de contracţia înregistrată în spaţiul comunitar, potrivit datelor prezentate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În România s-au înmatriculat 94.541 de automobile noi anul trecut, cu 18,5% mai puţine decât în 2009, se arată într-un comunicat al ACEA. Astfel, piaţa auto românească a coborât de pe locul 14 în UE în 2009 până pe poziţia a 16-a, fiind depăşită de Danemarca şi Finlanda. Cea mai mare piaţă auto europeană a înregistrat una dintre cele mai severe scăderi în 2010. Înmatriculările de autoturisme noi din Germania s-au redus anul trecut cu 23,4%, la 2,91 milioane de unităţi, de la 3,8 milioane de maşini în 2009. Cele mai abrupte scăderi, ca procent, au fost remarcate în Grecia (-35,8%) şi Bulgaria (-28,9%). Constructorul auto român Dacia, parte a grupului Renault, a avut o creştere de 9,1% a înmatriculărilor de automobile, la 257.753 de unităţi. Renault, cu o creştere de 4,4%, la 1,38 milioane de autoturisme noi înregistrate, este al treilea mare grup auto european, după Volskwagen (2,83 milioane de maşini, -4,9%) şi PSA Peugeot Citroen (1,8 milioane, -2,8%). Grupurile americane General Motors şi Ford au avut un an mai slab în Europa, cu scăderi de 7,6%, respectiv 13,9% ale înmatriculărilor. Şi grupul italian Fiat, noul investitor strategic la concernul american Chrysler, a înregistrat o reducere importantă, de 17,4%, a înmatriculărilor de autoturisme noi în UE în 2010. BMW a înregistrat o creştere de 5,7%, iar Daimler, proprietarul Mercedes Benz, se confruntă cu un declin de 2,2%. Grupul japonez Toyota a consemnat o scădere de 17,4%, iar Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a încheiat anul 2010 cu un avans de 9,2% al înmatriculărilor de automobile noi din UE.