Institutul Naţional al Magistraturii (INM) din România s-a clasat în marea finală a competiţiei internaţionale THEMIS a şcolilor de magistratură, echipa română calificându-se alături de Franţa, Italia, Olanda şi Spania. Această competiţie a fost împărţită în două etape: semi-finala A şi semi-finala B. „În săptămâna 18 - 22 iunie 2012, INM a găzduit semi-finala B (categoriile „Cooperare internaţională în materie civilă şi Interpretarea şi aplicarea art.5 sau 6 din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului”). Pentru această etapă au fost înscrise în concurs 14 echipe participante, reprezentând 13 state: Bulgaria, Cehia, Finlanda, Franţa, Germania, Italia, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Spania, Ungaria, Turcia”, se arată într-un comunicat de presă al INM. Semi-finala A a fost găzduită de Germania, la Erfurt, în perioada 14 – 18 mai 2012 şi a vizat componentele „Cooperare internaţională în materie penală şi Etică şi deontologie profesională”. În cadrul acestei semi-finale au participat 17 echipe din Belgia, Bulgaria, Croaţia, Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Olanda, Polonia, România, Spania, Turcia şi Ungaria.
PARTENERIAT ROMÂNO-PORTUGHEZ România a fost reprezentată în competiţie de două echipe, fiecare alcătuită din trei auditori de justiţie. Cea formată din Arina Corsei, Bogdan Rocsin, Mădălina Truşcan şi coordonată de formatorul Tudorel Ştefan (la categoria „Cooperare internaţională în materie penală”), a fost premiată pentru cea mai bună prezentare. Cea de-a doua echipă alcătuită din Ioan Neamţ, Andrei Păun, Laura Ioana Toma şi coordonată de formatorul Roxana Rizoiu, a fost una dintre cele două câştigătoare ale secţiunii „Interpretarea şi aplicarea articolelor 5 sau 6 din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului (CEDO)” şi va merge în finală. Competiţia internaţională THEMIS a fost concepută în anul 2006, ca rezultat al parteneriatului dintre INM şi Centrul de Formare Judiciară din Portugalia, constituind un pas către extinderea componentei europene a formării iniţiale şi contribuind la consolidarea relaţiilor dintre INM şi celelalte instituţii de formare existente la nivel european. Competiţia reprezintă un cadru în care viitorii judecători şi procurori, formatorii acestora, precum şi alţi specialişti în drept au posibilitatea să se cunoască, să creeze legături, să schimbe idei şi opinii în domenii de interes comun.