România şi alte ţări din Europa de Est ar putea rămâne izolate de restul continentului, dacă nu îşi îmbunătăţesc situaţia căilor ferate, potrivit lui Andre Navarri, preşedintele companiei Bombardier Transportation. \"Consider că există o oportunitate reală de a creşte pe acest segment de piaţă, pentru că marele pericol pentru ţările din Est e că, dacă nu se mişcă acum, operatorii de pe pieţele vestice, care vor avea trenuri adaptate unei infrastructuri mai bune, vor fi nevoiţi să ocolească asemenea regiuni\", a declarat Navarri, în timpul unei conferinţe din cadrul Târgului Internaţional de Transporturi InnoTrans din Berlin, citat de Business Magazin. Potrivit spuselor sale, infrastructura feroviară trebuie dezvoltată mai ales că există fonduri europene nerambursabile în acest sens. În prezent, în Europa Centrală şi de Est, există doar un singur proiect pentru trenuri de mare viteză, în Polonia, potrivit lui Navarri. În România, în schimb, se lucrează de câţiva ani la două tronsoane de 300 de kilometri în total, între Predeal - Câmpina şi Bucureşti - Constanţa. Potrivit lui Janis Vitins, directorul de marketing al diviziei de locomotive a Bombardier Transportation, există un potenţial imens pe ruta Constanţa - graniţa de Vest. Deocamdată, însă, în România va fi adusă pentru teste o locomotivă capabilă alternativ, atât pe motorină, cât şi pe curent electric, a adăugat Vitins.