România se află printre cele 12 state membre UE care au alocat şi au făcut total operaţional numărul telefonic unic pentru copii dispăruţi 116 000, fiind dată ca exemplu de Comisia Europeană pentru bune practici privind funcţionarea acestui serviciu telefonic. În România, numărul 116 000 a devenit total operaţional în mai 2009. Serviciul este alocat şi operat de Romtelecom şi este disponibil şi în limbile franceză, engleză şi spaniolă. De asemenea - menţionează CE - acţiuni de training specializat pentru operatori sunt organizate în Ungaria, Spania şi România, unde personalul este format de obicei din lucrători specializaţi în probleme sociale şi psihologi. Acordurile de cooperare între furnizorii de servicii şi/sau autorităţile judiciare pot face mai eficientă funcţionarea serviciului telefonic 116 000. Astfel de acorduri există în Belgia, Spania, Franţa, Portugalia şi România. Celelalte state din UE în care serviciul este complet operaţional sunt Belgia, Danemarca, Franţa, Grecia, Ungaria, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia (prima ţară membră în care numărul a devenit operaţional, în septembrie 2007), Slovacia şi Spania. În Marea Britanie, serviciul a devenit parţial operaţional în luna iulie a acestui an.