România lucrului bine ”împrumutat”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

România lucrului bine ”împrumutat”

Politică 06 Noiembrie 2014 / 00:00 695 accesări

LIPSĂ DE ORIGINALITATE De când s-a lansat în campania electorală, Klaus Iohannis a încercat să-i surprindă pe români cu sloganul ”România lucrului bine făcut”. Numai că, dacă este să ne luăm după realitate, am putea spune că sloganul lui Iohannis poate fi și ”România lucrului bine furat”. În acest caz nu ne referim la camarila pedelistă din spatele sibianului, care încearcă să se agațe de putere, ci la însuși primarul Sibiului, al cărui slogan de campanie seamănă izbitor de mult cu cel al unei societăți comerciale. Potrivit celor de la PSnews.ro, motto-ul de campanie al lui Iohannis este copiat aproape la indigo de la firma de construcții Victor Construct, deținută de Victor Mihalachi, din Botoșani, fief controlat de liderul PNL Florin Țurcanu, care avea drept motto în 2012: ”Puterea lucrului bine făcut”. Potrivit jurnaliștilor, se pare că strategii politici care i-au construit mesajele și sloganul lui Klaus Iohannis au mers după premisa că pot și ei ”împrumuta”, în perioada campaniei prezidențiale, acest motto, înlocuind cuvântul „putere” cu „România”. Până la urmă, s-au inspirat de la un coleg de partid, având în vedere că omul de afaceri Victor Mihalachi este fost membru PNL, candidat la alegerile parlamentare din 2009 din partea liberalilor și în prezent este unul dintre apropiații lui Florin Țurcanu.

”LECȚII” DE LA UDREA Dar nu numai Iohannis este acuzat că ”împrumută” lucruri în condiții nu tocmai ortodoxe. Neamțul o are ca predecesor pe Elena Udrea, a cărei frunză, folosită drept logo pentru brandul turistic al României, a fost doar copia ordinară a unui simbol ce fusese deja utilizat de o firmă din Marea Britanie. Amintim că brandul turistic a fost lansat cu mare fast de Ministerul Turismului, în capitala Chinei, în 2010. După eveniment, s-a descoperit că frunza cu pricina este emblema unei firme de transport ecologic din Marea Britanie, dar şi că poate fi achiziţionată de pe internet cu suma de 250 de dolari. În plus, frunza ce se dorea să fie autentic românească din toate punctele de vedere a costat de la bugetul de stat aproximativ 850.000 de euro. Mai mult decât atât, Elena Udrea şi Klaus Iohannis au și altceva în comun: au ”împrumutat” din cartea consilierului prezidenţial Iulian Chifu (PDL), cuvânt cu cuvânt, tot ce însemna politică externă şi l-au introdus în programul lor electoral!



12