România mai are 15.000 de „rable”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

România mai are 15.000 de „rable”

Justiție 15 Decembrie 2009 / 00:00 367 accesări

Peste 32.000 de maşini mai vechi de zece ani au fost scoase din uz prin programul \"Rabla\" din acest an, reprezentând circa două treimi din numărul total al autovehiculelor pentru înlocuirea cărora statul îşi propusese, la începutul anului, să aloce fonduri. Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a informat, ieri, că 32.327 de maşini mai vechi de zece ani au fost scoase din uz prin ediţia 2009 a programului \"Rabla\". Astfel, suma totală cheltuită de stat pentru acest program a fost, în 2009, de 122.842.600 de lei. \"Programul, în valoare totală de 190.000.000 de lei alocate beneficiarilor - persoane fizice, a fost finanţat şi susţinut integral din veniturile Fondului pentru mediu\", precizează sursa citată. Astfel, potrivit datelor AFM, programul \"a fost realizat în proporţie de 65%\". Statul îşi propusese ca, în 2009, să plătească, pentru fiecare maşină mai veche de zece ani casată prin programul \"Rabla\", câte 3.800 de lei. Banii au fost daţi sub forma unei prime de casare, ei fiind scăzuţi din preţul maşinii noi cumpărate de proprietari în locul maşinilor vechi casate. Ediţia 2009 s-a desfăşurat în trei etape. În prima dintre ele, derulată în perioada 20 martie-29 mai, au fost înlocuite 11.543 de autoturisme, primele de casare de la stat ridicându-se la valoarea de 43.863.400 de lei. În etapa a II-a, derulată între 1 iunie şi 31 august, s-au înlocuit 9.649 de autoturisme, valoarea totală a primelor de casare fiind de 36.666.200 de lei. În cea de-a III-a şi ultima etapă, derulată în intervalul 1 septembrie-11 decembrie, au fost înlocuite 11.135 de maşini, pentru care statul a plătit prime de 42.313.000 de lei. Cele mai multe maşini noi alese de cei care şi-au dat autoturismele vechi la casat au fost Daciile Logan, ele reprezentând mai mult de jumătate din totalul celor pentru care statul a plătit prime de casare - 18.153. În afară de Dacia, românii au preferat modele ale producătorilor Renault (2.651 de maşini), Skoda (2.249), Opel (1.557) sau Chevrolet (1.475). Totuşi, au existat şi doi români care, în locul maşinilor mai vechi de zece ani, au ales modele de Audi. Patru dintre cele peste 32.000 de maşini vechi casate au fost înlocuite de maşini Lada, alţi 15 români au ales să renunţe la maşinile vechi şi să-şi cumpere o Honda, iar 29 au ales maşini Mazda.

Taguri articol


12