România, pe lista ţărilor cu deficienţe privind numărul 112

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

România, pe lista ţărilor cu deficienţe privind numărul 112

Politică 04 Iunie 2008 / 00:00 487 accesări

Cu ocazia lansării unui site de informare, Comisia Europeană a reamintit, ieri, importanţa popularizării numărului european 112 pentru apelurile de urgenţă. Comisarul pentru Telecomunicaţii, Viviane Reading, a precizat că toţi cetăţenii Uniunii Europene trebuie să ştie că pot forma 112 pentru contactarea serviciilor de urgenţă. „Milioanele de cetăţeni ai UE care pleacă în vara aceasta în vacanţă trebuie să reţină doar un singur număr pentru apeluri de urgenţă: 112. Acum, cînd serviciul este disponibil în toate ţările UE cu o singură excepţie, doresc să invit statele membre să facă acest serviciu mai cunoscut şi mai eficient. Toţi cetăţenii UE ar trebui să ştie că pot forma 112 pentru a contacta serviciile de urgenţă. Aş dori să invit în special statele membre care nu au introdus încă un sistem de localizare a apelantului, sistem care ajută serviciile de urgenţă să localizeze victimele accidentelor, să realizeze acest lucru pentru toate apelurile la 112 cît mai curînd cu putinţă”, a declarat comisarul UE pentru Telecomunicaţii, Viviane Reding. Îngrijorarea comisarilor europeni este întemeiată în situaţia în care, un sondaj efectuat la începutul anului, arăta că doar 22% dintre europeni ştiu că pot folosi acest număr peste tot în UE. De fapt, 112 este accesibil în toate ţările în afară de Bulgaria, care l-a instalat numai pentru regiunea Sofia şi ca urmare, Comisia a lansat împotriva Bulgariei o procedură de încălcare a Tratatului. “Am încredere că autorităţile bulgare vor lua rapid măsurile necesare pentru ca, în sfîrşit, 112 să fie disponibil la nivel naţional”, a adăugat Viviane Reding. Totodată, unele state nu au reuşit încă să pună la punct localizarea apelurilor date la 112 de pe telefoane mobile, procedurile fiind în curs împotriva Italiei, Lituaniei, Olandei, Poloniei, României şi Slovaciei. Un alt motiv de îngrijorare ar fi acela că, în ciuda faptului că 112 ar trebui să fie un serviciu multilingvistic, în realitate numai 17 ţări sînt în măsură să răspundă apelurilor în altă limbă decît cea naţională, engleza fiind cea mai curent folosită. De fapt, nici Comisia Europeană nu dă un exemplu în acest sens, întrucît site-ul său de informare www.ec.europa.eu/112 este deocamdată disponibil numai în limba engleză, urmînd a fi tradus treptat şi în alte limbi.



12