România, pe locul 39 în clasamentul mondial privind destinaţiile de retail

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

România, pe locul 39 în clasamentul mondial privind destinaţiile de retail

Economie 25 Martie 2008 / 00:00 604 accesări

România se află puţin după jumătatea clasamentului mondial privind penetrarea retailului în activităţile de comerţ naţionale, situîndu-se pe locul 39, din 61, şi devansînd ţări dezvoltate precum Norvegia, Luxemburg, Finlanda sau Brazilia. Topul celor mai căutate destinaţii pentru retailerii internaţionali consacraţi a fost realizat de agenţia imobiliară CB Richard Ellis (CBRE) şi inventariază ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, Asia şi America. Criteriul de bază în alcătuirea clasamentului vizează gradul de penetrare a celor mai importante 250 de firme internaţionale de retail în ramurile de comerţ naţionale, astfel că în România activează puţin peste 20% din firmele amintite. Pe prima poziţie în ierarhia ţărilor cu cel mai mare grad de penetrare al retailerilor internaţionali se află Marea Britanie, unde sînt prezente peste 55% dintre firmele analizate, fiind urmată de Spania, cu un procent de peste 50%. În statele din regiunea central şi est-europeană, firmele de retail cu renume mondial au pătruns în diferite grade, astfel că în Polonia activează 35% din firme, în Cehia, circa 33%, iar în Ungaria, 27%. Cele trei ţări menţionate se poziţionează înaintea României, pe locurile 16, 22 şi respectiv 27. În schimb, Bulgaria, cu o prezenţă de doar 15% din retailerii analizaţi, se află după România, pe poziţia 44. La nivel regional, cea mai redusă prezenţă a retailerilor s-a înregistrat în Estonia, unde activează doar 10% dintre firmele luate în calcul. În clasamentul global, imediat după România se plasează, în ordine, Norvegia, Luxemburg, Finlanda şi Brazilia. Clasamentul primelor zece ţări este dominat de state europene, după Marea Britanie şi Spania plasîndu-se Franţa (47%), Germania (46%), Italia (45%), Elveţia (42%) şi Austria (42%). Poziţia opt este ocupată de Emiratele Arabe Unite (41%), urmate de China (40%) şi Rusia (sub 40%).



12