Românii acordă o atenție din ce în ce mai mare produselor care ajung în coșul de cumpărături din supermarketuri, motiv pentru care și producătorii se asigură că produsele și serviciile lor îndeplinesc cele mai pretențioase cerințe ale consumatorilor, mai ales în contextul competiției acerbe.
O confirmă cea mai recentă analiză din domeniu, realizată de International Featured Standards, o asociaţie europeană de retaileri, potrivit căreia România este pe locul 4 în topul țărilor din Europa de Est interesate de calitatea produselor care ajung la raft. Astfel, 213 de companii cu produse românești au obținut o certificare europeană în 2017, în creștere cu 6,50 % față de 2016. În top 3 al aceluiași clasament, Polonia ocupă primul loc, urmată de Ungaria și Cehia. De partea cealaltă, producătorii din Bulgaria, Croația, Slovacia sau Rusia dețin mai puține certificări decât România.
Chiar dacă toate alimentele sunt predispuse fraudării, există câteva produse falsificate în masă, precum mierea, carnea, uleiul de măsline, mezelurile, lactatele și pâinea. Pentru evitarea, pe cât posibil, a acestor capcane, specialiștii recomandă achiziția produselor din surse cunoscute sau de la comercianți cu renume și acordarea unei atenții sporite etichetelor și prețurilor.
În caz contrar, există riscul apariției unor reacții adverse, precum hipersensibilitatea imediată, care presupune un răspuns imun al organismului față de un anumit alergen (polen, păr, praf etc) la primul contact cu acesta, sau reacții de hipersensibilitate întârziată, vizibile la un anumit interval după contactul cu alergenul.