România, pe penultimul loc în topul consumatorilor de produse cosmetice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

România, pe penultimul loc în topul consumatorilor de produse cosmetice

Eveniment 05 Iunie 2009 / 00:00 424 accesări

Piaţa de cosmetice este mai puţin afectată de criza economică, deoarece consumatorii nu renunţă la produsele de înfrumuseţare şi îngrijire, ci se orientează către branduri mai ieftine, vînzările în 2009 urmînd să crească cu 10%, a declarat managerul L\'Oreal România, Richard Matalon. „Industria frumuseţii din România nu este în criză, iar piaţa continuă să crească spre deosebire de alte ţări unde pieţele sînt mature. Eu nu am remarcat schimbări majore. Este drept că femeile poate cumpără acum branduri mai ieftine, pentru a face economii, dar continuă să se îngrijească”, a apreciat manager-ul companiei de cosmetice. El a explicat că piaţa îşi va reduce ritmul de creştere în acest an la 10%, faţă de nivelul raportat în 2008 de 16%. Anul trecut, românii au cumpărat produse cosmetice în valoare de 1,8 miliarde lei (500 milioane euro), potrivit datelor furnizate de companie. Astfel, produsele de make-up au totalizat 275 milioane euro, în scădere cu 16%, iar deodorantele 178 milioane, cu 6% mai puţin faţă de 2008. Cea mai mare creştere a avut-o segmentul de parfumuri, de 12%, la 328 milioane lei. „Piaţa din România este una din cele mai mari din regiune, cu un potenţial de creştere foarte mare pentru că nu sînt la fel de multe magazine ca în Ungaria sau Slovacia. În ultimii cinci ani s-a modernizat peisajul de retail din România prin deschiderea de noi magazine care au facilitat accesul românilor la produse cosmetice”, a precizat reprezentantul L\'Oreal România. România ocupă penultimul loc într-un top care cuprinde 13 ţări din Europa de Sud-Est privind cheltuielile anuale pe cap de locuitor pentru produse cosmetice, cu 17 euro, potrivit L\'Oreal. Pe primele trei locuri se situează Slovacia cu 94 euro, Grecia cu 75 euro şi Slovenia cu 58 euro. Turcia se plasează ultimul loc cu 13 euro pe cap de locuitor. “În România sînt circa 11 milioane de femei care folosesc cosmetice şi noi vrem ca între patru şi opt milioane dintre acestea să cumpere produsele noastre”, a spus reprezentantul L\'Oreal.

Taguri articol


12