România a participat la cel mai mare eveniment de turism din lume, Bursa Internațională de Turism de la Berlin (ITB), care a avut loc în perioada 9 - 13 martie și la care au participat 50 de țări. Cea mai mare manifestare de acest gen din lume, ITB a atras în acest an 10.000 de expozanți din 187 de țări și regiuni. Record absolut a fost numărul vizitatorilor de specialitate, care s-a ridicat la 120.000. Cifrele târgului se referă de asemenea la 180.000 de vizitatori înregistrați, 5.000 de jurnaliști acreditați din 80 de țări, 380 de bloggeri din 30 de țări, 124 de delegații oficiale, 4 reprezentanți ai Caselor Regale, precum și 87 de ambasadori. România a participat cu un stand de 394 mp, amenajat conform accentului pus pe Dunăre și Delta Dunării. În cadrul standului României au expus 56 de firme, printre care agenții de turism, hoteluri, primării, consilii județene și asociații de profil. În cadrul standului au fost oferite publicului demonstrații de încondeiat ouă și împletiri de cozi tradiționale românești. Consiliul Județean Satu Mare a participat în calitate de regiune parteneră, fiind invitat de onoare al evenimentului. Satu Mare a oferit publicului vizitator degustări de vin de la Crama Rătești, degustări de țuică de la Distileriile Bran, demonstrații de olărit și realizare de păpuși îmbrăcate în straie tradiționale. În cadrul evenimentului, președintele Autorității Naționale pentru Turism din România, Anca Pavel-Nedea, a avut mai multe întâlniri cu reprezentanți mass-media, cu tour-operatori germani, cu asociații și firme atât din Germania, cât și din alte părți ale lumii. În cadrul evenimentului de turism au avut loc diferite momente în cadrul standului României, precum o seară românească în care au fost oferite specialități gastronomice tradiționale și momente artistice, evenimente dedicate Dunării, dar și demonstrații de meșteșuguri gastronomice românești. În cadrul târgului, România a primit locul 10 pentru ”Cel mai bun expozant”, la categoria Europa. În evaluare au intrat toate țările și regiunile participante, din punctul de vedere al designului și creativității standului, prezentării acestuia, precum și al structurării lui, fiind luate în considerare prezentarea generală, amabilitatea la fața locului, serviciile și ofertele conexe.