Comisia Europeană (CE) ar putea să aloce fonduri în valoare de circa 2,5 miliarde de euro pentru sectorul feroviar, însă banii vor putea fi folosiţi doar dacă vor fi demarate proiecte de infrastructură. \"România riscă să nu primească finanţare europeană în sectorul feroviar pînă nu demarează proiecte pentru infrastructura feroviară\", a declarat secretarul general al Asociaţiei Industriei Feroviare din România (AIF), Ştefan Roşeanu. Mai mult chiar, reprezentanţii AIF au fost categorici în a respinge orice iniţiativă din domeniul feroviar pînă cînd România nu propune proiecte concrete. \"Totuşi, o reanalizare a strategiei sectoriale nu este respinsă, ci chiar agreată, astfel încît să permită realizarea de investiţii în infrastructura feroviară şi în perioada de reanalizare a parametrilor tehnici şi economici ai Coridorului IV Pan European\", a mai afirmat Roşeanu. Acesta susţine ca astfel s-au realizat hărţi strategice de zgomot ale indicatorilor pentru tronsoanele de cale ferată Bucureşti Nord - Chitila şi Saligny - Palas, dar şi pentru staţiile de cale ferată Arad, Simeria şi Ploieşti Sud. În acest sens, reprezentanţii AIF s-au referit la o evaluare nerealistă a efortului financiar, şi anume că încă din 2007 din fondurile Programului Operaţional Sectorial - Transporturi (POS-T) în valoare de 2,5 miliarde de euro s-au cheltuit doar 300.000 de euro pentru proiectul de realizare a hărţilor de zgomot. Roşeanu a mai afirmat că Guvernul României trebuie să propună strategia sectorială ţinînd cont de resursele financiare de care dispune şi de paşii necesari pentru creşterea sustenabilă a ţării. Reprezentanţii AIF au mai spus că în urma unor discuţii care au avut loc recent cu reprezentanţi ai CE, atît în cadrul şedinţelor în plen, cît şi în cadrul unor întîlniri bilaterale, au fost identificate cîteva probleme legate de atragerea fondurilor europene prin POS-T. În prezent, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii elaborează un nou Master Plan al Transporturilor, care va sta la baza fundamentării aplicaţiilor de co-finanţare europeană prin fondurile gestionate de CE. \"Reprezentanţii CE ne-au subliniat faptul că fondurile nu sînt legate de axele de transport europene, ci de strategia europeană şi naţională de dezvoltare regională în scopul reducerii decalajelor dintre regiunile mai dezvoltate şi cele mai puţin dezvoltate ale UE\", a mai declarat Ştefan Roşeanu.