România scapă de frunza lui Udrea

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

România scapă de frunza lui Udrea

Eveniment 27 Decembrie 2012 / 00:00 1165 accesări

În timpul mandatului Elenei Udrea în fruntea Ministerului Turismului, România s-a pricopsit cu un brand de ţară care nu numai că nu spune nimic despre destinaţiile turistice de la noi, dar a şi sărăcit bugetul de stat cu aproape un milion de euro: celebra frunză. Brandul a fost achiziţionat în 2010, cu 900.000 de euro, în cadrul unui program de promovare a turismului românesc, pentru care s-au alocat 70 de milioane de euro din fonduri europene. Suma plătită pentru celebra frunză a fost subiect de scandal, în condiţiile în care acelaşi logo putea fi achiziţionat de pe Internet cu doar 2 euro. Mai mult, deşi sumele cheltuite au fost exorbitante pentru un stat aflat în criză economică, rezultatele nu au apărut nici până în prezent. Ce-i drept, în 2011, Elena Udrea a declarat că promovarea turistică a României a fost un real succes, turismul înregistrând o creştere de 17%. Ceea ce ministresa nu a spus a fost că respectiva creştere s-a datorat campaniilor de promovare duse de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism şi de federaţiile patronatelor din acest sector. Drept dovadă că banii au fost aruncaţi pe fereastră stau declaraţiile tour-operatorilor din străinătate, care, în 2012, s-au plâns de faptul că nu pot vinde România pentru că turiştii din străinătate nu ştiu mai nimic despre obiectivele turistice de aici. Din fericire, ţara noastră ar putea scăpa de frunza inutilă a Elenei Udrea. După doi ani de la lansare, noul ministru al Turismului, Maria Grapini, ia în calcul renunţarea la frunză şi rebrenduirea turismului românesc. Demnitarul a precizat că trebuie făcută o analiză foarte clară la nivelul ministerului, pentru a se vedea exact ce costuri a implicat acest proiect şi care au fost rezultatele. Ministrul a explicat că există indicatori care pot arăta foarte clar care este situaţia şi că dacă se va dovedi că rezultatele nu sunt tocmai pozitive, se va renunţa la frunză şi se va încerca găsirea unui nou brand de ţară.



12