România semianalfabetă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Înapoi în evul mediu

România semianalfabetă

Justiție 22 Noiembrie 2012 / 00:00 432 accesări

În timp ce restul statelor civilizate, şi nu numai, fac tot posibilul pentru a creşte calitatea actului educaţional şi a avea un număr cât mai mic de cetăţeni neşcolarizaţi, în România, măsurile luate de fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, au făcut exact contrariul: au dus la scăderea calităţii actului educaţional şi, implicit, a nivelului de pregătire a tinerei generaţii. Potrivit unui raport privind situaţia Educaţiei româneşti, prezentat de autorităţile de la Bruxelles, România se află sub media UE de 13,5% în ceea ce priveşte rata abandonului şcolar timpuriu, care a fost de 17,5% în 2011, în timp ce obiectivul pentru 2020 este de 10%. În aceste condiţii, nu este de mirarea că peste 40% din adolescenţii de 15 ani nu au competenţe adecvate de citire, în matematică sau ştiinţe pentru a fi pregătiţi pentru viaţa adultă. De asemenea, rata angajării absolvenţilor români a scăzut şi mai mult în timpul crizei economice, fiind mult sub media UE, respectiv de 70,4% faţă de 77,2%. Una din explicaţii o reprezintă, potrivit raportului european, neconcordanţă semnificativă existentă între oferta educaţională a universităţilor româneşti şi nevoile de pe piaţa muncii, lucru vizibil în rata scăzută de angajare a absolvenţilor de universităţi. În peste 39% din cazurile de eşec la angajare problema o reprezintă supracalificarea. Raportul realizat de oficialii europeni a mai scos la iveală faptul că, deşi România are una dintre cele mai grave probleme în asigurarea competenţelor din întreaga UE, bugetul alocat Educaţiei este cel mai mic din UE.

Taguri articol


12