Cuantumul taxelor pe care companiile din România le plătesc în preţul benzinei este de 52% din totalul tarifului, respectiv de 48% la motorină, iar România se află, astfel, în top 10 al ţărilor cu cel mai ridicat nivel al fiscalității din acest segment, se arată într-un studiu realizat de UHY. La nivel european, taxele reprezintă 59% din costul carburanţilor din petrol, comparativ cu 50% cât este media la nivel mondial. Nivelurile de taxe din Europa sunt mai mari decât cele din alte economii majore, precum SUA sau Japonia. În România, companiile plătesc taxe cu 4% mai mari decât media globală, exprimate ca procent din preţul combustibilului, „lucru ce generează un dezavantaj major pentru ele şi are potenţialul de a încetini creşterea economică“, spun realizatorii studiului. Ce se întâmplă la alții? În Marea Britanie, taxele urcă până la 60% din prețul motorinei, în vreme ce în Germania, procentajul este de 53% din cost. Pe de altă parte, în Japonia, taxele cântăresc 42% din prețul benzinei şi 33% din cel al motorinei; în Canada, procentajele sunt de 35% pentru benzină şi de 32% pentru motorină. În SUA, valoarea taxelor este mult mai mică - 17% la benzină şi 18% la motorină. Reamintim că, la începutul lui septembrie, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a propus posibilitatea eliminării supraaccizei la carburanți; taxa, reintrodusă acum 12 luni, a generat venituri mult mai mici decât estimau autoritățile. „Taxele mari la carburanţi afectează aproape toate întreprinderile şi, în cele din urmă, pot împiedica creşterea economică. Propunerea de a elimina supraacciza la combustibili ar putea fi utilă. Companiile românești plătesc deja, în medie, sume mai mari sub formă de taxe (aplicate carburanţilor - n.r.), comparativ cu majoritatea concurenţilor lor internaţionali“, spune reprezentantul UHY Camelia Dobre.