Românii au ales vacanţe ieftine

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Românii au ales vacanţe ieftine

Justiție 15 Octombrie 2010 / 00:00 489 accesări

Deşi numărul pachetelor de vacanţă vândute a fost similar cu cel de anul trecut, aproximativ 2,5 milioane, veniturile agenţiilor de turism au scăzut cu până la 25%, românii preferând vacanţele mai ieftine. Din cele 2,5 milioane de vacanţe vândute, peste 1,3 milioane au vizat litoralul românesc, iar pentru extern s-au vândut 800.000 de pachete, sezonul de vară înregistrând cea mai mare cerere. \"Turismul intern a înregistrat o uşoară creştere a numărului de turişti, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar pentru vacanţele în străinătate a fost raportată o stagnare. Referitor la încasări, acestea au scăzut însă cu 10-25% pentru toate destinaţiile, în condiţiile în care majoritatea turiştilor au ales pachete mai ieftine şi sejururi scurte în destinaţii mai apropiate\", a declarat preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin. Ea a adăugat că, pe fondul lansării programului \"Înscrieri timpurii\", operatorii de turism aşteaptă încasări mai mari în sezonul de iarnă. \"Pentru perioada de iarnă estimăm o creştere a numărului de turişti, mai ales pe segmentul intern, datorită programului “Înscrieri timpurii” şi a altor programe speciale, dar şi pe extern, datorită ofertelor early booking din ce în ce mai promovate şi pentru iarnă\", a spus Martin. „Înscrieri timpurii\" cuprinde ofertele a 159 de agenţii de turism şi 146 de unităţi de cazare, comparativ cu anul trecut, când au fost 90 de agenţii, respectiv 83 de unităţi de cazare. La program mai participă 38 de staţiuni, dintre care 13 pe litoral, iar restul în ţară, cu 15 mai multe decât anul trecut.

• FRUNZA SALVEAZĂ TURISMUL? • Preşedintele ANAT a adăugat că 2011 ar putea fi un an al revenirii pentru piaţa de turism. “Sperăm ca 2011 să fie un an al revenirii, atât pentru turismul intern, cât şi pentru outgoing şi incoming. Pentru intern ne bazăm pe susţinerea campaniilor de oferte speciale şi de promovare de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, iar pe incoming, pe debutul în forţă al promovării noului brand turistic al României\", a mai spus Martin.



12