Operatorul de plăți PayU estimează că valoarea tranzacțiilor realizate de Black Friday a sărit de un miliard de lei. Numărul cumpărăturilor realizate online a urcat cu 60%, în timp ce, ca valoarea, avansul a fost de 40%. Șef de trib a fost, cum era de așteptat, eMAG, care a asigurat aproape jumătate din distracție, cu vânzări estimate la peste 460 milioane lei. Cea mai mare achiziție, de circa 130.000 lei, a fost de aur (la propriu), iar produsele care s-au vândut (aproape) instantaneu au fost telefoanele mobile, anvelopele de iarnă, consolele de jocuri și SSD-urile.
Numărul tranzacțiilor online a crescut cu 60% de Black Friday, față de ediția de anul trecut, în timp ce, ca valoare, avansul a fost de 40%, arată datele procesatorului de plăți PayU. Dacă se iau în calcul toate cumpărăturile online, plătite atât pe net, cât și cu numerar la livrare, atunci PayU estimează că valoarea totală a tranzacțiilor realizate în ziua de Black Friday a depășit un miliard de lei. Și ponderea plăților cu cardul a atins noi recorduri, ajungând la 30 - 35% la cele mai mari magazine. „Valoarea totală a tranzacțiilor plătite online a ajuns la peste 157 milioane lei, în urcare cu 43% față de anul trecut. Numărul tranzacțiilor online a fost de 235.972, în creștere cu 60%. Topul cumpărăturilor online a fost dominat de produsele IT&C. Urmează fashion-ul (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii). De notat că turismul câștigă din ce în ce mai mult teren. Printre principalele țări de unde s-a cumpărat în România, de Black Friday, se numără Marea Britanie, Ungaria și Germania“, spun cei de la PayU. Cele mai mari trei tranzacții înregistrate în platforma PayU sunt de 129.635 lei (aur), 48.881 lei (echipamente și accesorii foto) și 46.970 lei (IT&C). Minutul cel mai aglomerat a fost la 6:54, când s-au făcut 1.135 tranzacții. Cel mai mare retailer autohton, eMAG, a fost „responsabil“ pentru circa jumătate din valoarea Black Friday-ului, având vânzări totale de 459 milioane lei, mai mari cu 25% față de 2017. Cele mai interesante produse s-au vândut în primele minute, iar cea mai mare comandă a fost de 146.000 lei. De notat că cifrele includ și vânzările a 5.360 de magazine integrate pe platforma eMAG. Și aici a fost un record al ponderii plăților cu cardul, care a ajuns la 34% din total. Numărul de produse comandate a fost de 1,28 milioane, iar 70% dintre comenzi vor fi livrate de curieri, 16% vor fi ridicate din showroom și 14% de la oficii poștale. În primele 12 secunde ale Vinerii Negre s-a comandat în valoare de un milion lei, iar pragul de 100 milioane lei s-a atins în 37 de minute. Apoi, ritmul a încetinit; pentru următoarele 100 milioane a fost nevoie de 97 minute, iar pentru următoarele 100, de peste trei ore. De la 350 la 450 milioane lei a fost nevoie de opt ore și jumătate. Cele mai mari cinci comenzi au fost de peste 79.000 lei și au fost efectuate din zona Bucureștiului. Iată și produsele comandate cel mai rapid: consolă Microsoft Xbox One Slim 1TB - 500 de bucăți în 39 de secunde; telefon mobil Apple iPhone X 64GB - 500 de bucăți în 43 de secunde; anvelope de iarnă Tigar WINTER - 800 de bucăți în 44 de secunde; SSD Adata Ultimate 240GB - 500 de bucăți în 53 secunde; telefon mobil Samsung Galaxy S8 64GB - 1.000 de bucăți în 64 secunde.