Un institut pentru sondarea opiniei publice din țara noastră a aflat ce își doresc românii să găsească sub bradul de Crăciun anul acesta, dar și din ce grupe de vârstă fac parte persoanele cu cea mai largă dare de mână, când vine vorba de făcut cadouri celor dragi. Astfel, media obținută în urma sondajului companiei iSense.Solutions arată că românii vor aloca 415 lei pentru a onora cererile de pe lista Moșului. Cele mai darnice persoane sunt cele cu vârste cuprinse între 45 și 54 de ani, care au pus deoparte aproximativ 551 de lei pentru cadouri. De asemenea, se pare că cei mai avizi să facă daruri de Crăciun sunt locuitorii din București-Ilfov și Oltenia. Adulții care i-au scris lui Moș Crăciun au cerut mai ales telefoane mobile, tablete, televizoare, haine, dar recunosc și că nu i-ar deranja să primească numai bani. Studiul sociologic arată că 74% dintre cei cu vârsta peste 18 ani cred încă în spiritul Crăciunului și speră să primească și cadouri consistente. Asta în timp ce doi din zece români se mulțumesc să fie sănătoși sau fericiți de Sărbători. Realizatorii studiului remarcă o diferență semnificativă între ceea ce își doresc și ceea ce oferă românii de Crăciun. Cei mai mulți, 23%, preferă să dea cadou haine, 16% ar oferi dulciuri, 14% mizează pe cosmetice și produse de îngrijire personală, 12% pun sub brad jucării, iar 9% se orientează spre cadouri simbolice, personalizate. Întrebați ce le-ar plăcea să le aducă Moșul, 24% dintre cei cu vârste între 35 și 44 de ani au răspuns că vor bani, la fel ca și 23% dintre cei cu vârste între 45 și 54 de ani. Următoarele pe listă în topul preferințelor românilor sunt electronicele, preferabil de ultimă generație, iar cei mai avizi după așa ceva sunt tinerii cu vârste între 18 și 25 de ani. Studiul realizat online de iSense.Solutions este reprezentativ pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de plus/minus 4,9%, la un nivel de încredere de 95%.