Vânzările de medicamente analgezice şi antiinflamatoare din România se ridică la peste 170 milioane lei (38,5 milioane euro), în creştere de la an la an, primele opt branduri generând circa 70% din piaţă, potrivit datelor IMS Health, citate de compania farmaceutică Sanofi România. ”Piaţa este împărţită, în principiu, între câteva branduri puternice şi active. Spre exemplu, primele opt mărci deţin circa 70% din segment”, a declarat Iulia Roşian, director Consumer HealthCare la Sanofi România. Cele opt branduri sunt Advil (Pfizer), Antinevralgic (Sanofi), Codamin P (Terapia), Fasconal (Gedeon Richter), Ibalgin (Sanofi), MIG-400 (Menarini), Nurofen (Reckitt Benckiser) şi Saridon (Bayer), dintre care trei sunt fabricate în România. ”Este o piaţă dinamică, ce creşte de la an la an. Spre exemplu, segmentul de analgezice şi antiinflamatoare OTC forme solide a crescut în perioada septembrie 2013 - august 2014 cu 6,6% în valoare faţă de perioada similară anterioară (conform IMS MAT Aug. 2014, preţ de raft)”, a arătat Roşian.
Totuşi, în volum, creşterea a fost de doar 0,8%. Brandul românesc Antinevralgic, produs de 40 de ani în fabrica Zentiva Bucureşti (fosta Sicomed), deţine, în prezent, o cotă de piaţă în valoare de 20%, conform IMS MAT Iulie 2014, şi 16% cotă de piaţă în volume (cutii).
De altfel, Sanofi este prezentă în topul celor mai vândute branduri cu două produse care cumulează 26% din valoarea pieţei şi 23% în volum. Compania a investit recent în modernizarea brandului românesc, ca parte dintr-un proiect regional prin care medicamentele Sanofi împotriva durerii de pe piaţa din Europa Centrală şi de Est îşi actualizează forma de prezentare. Potrivit Sanofi România, care citează un studiu realizat de Ipsos Reaserch, în 31% din situaţiile dureroase tratate, românii merg în farmacie pentru a-şi cumpăra analgezice, vizibilitatea pe raft fiind din ce în ce mai importantă. Aceleaşi studii arată că, în 58% din cazuri, consumatorii folosesc ce au acasă, iar în 8% din situaţii apelează la alte soluţii decât medicamentele.