Procentul utilizatorilor de online banking din România a crescut cu patru puncte procentuale, la șase, în ultimii trei ani, însă plasează România pe penultimul loc în regiune, înaintea Serbiei (5%), primele poziţii fiind ocupate de Cehia (62%) şi Austria (55%). În Slovacia, gradul de utilizare a serviciilor de online banking se ridica la 45%, în 2013, iar în Ungaria - la 27%. „Aproape o treime din utilizatorii de internet banking (28%) folosesc canalul pentru a face plăți fără numerar sau pentru a-și verifica situația contului“, se arată într-un sondaj comandat de Banca Comercială Română (BCR). În România, 26% dintre participanţii la studiu, cu vârste între 30 şi 49 ani, dețin un smartphone, 14% o tabletă, 47% au un PC și 41% un laptop sau notebook. Circa jumătate (47%) dintre utilizatorii de smartphone și tablete utilizează internet banking-ul pentru plăți și ordine de plată, iar 41% folosesc un browser pentru verificarea conturilor și a soldului. Totodată, 63% dintre respondenți se informează cu privire la produsele bancare direct în sucursale, 51% solicită consiliere, iar 28% se informează de la familie sau prieteni.