Bancpost şi Credit Agricole Bank au fost obligate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) să returneze clienţilor sute de dobânzi şi comisioane încasate în mod nejustificat în urma unor contracte de împrumut semnate în 2008, a anunţat joi preşedintele ANPC, Marius Dunca. Astfel, în cazul Bancpost au fost analizate mai multe plângeri venite din partea clienţilor, legate de modul în care au fost calculate dobânzile în două situaţii. În primul caz, au existat cinci reclamaţii potrivit cărora contractele prevedeau, încă de la momentul semnării, faptul că dobânda se va calcula în funcţie de un indice de referinţă verificabil şi o marjă fixă. Cu toate acestea, banca a ales să majoreze dobânzile cu 0,25 sau 0,5 puncte procentuale, în funcţie de tipul contractului. „Banca a fost sancţionată pentru practici incorecte, a eliminat dobânzile în cauză și a restituit deja celor cinci reclamanți o sumă totală de 22.669,74 franci elvețieni“, a spus Dunca, precizând că în portofoliul băncii au fost găsite alte 395 de contracte similare. În al doilea caz, inspectorii ANPC au analizat modul în care Bancpost a conceput condiţiile speciale de creditare pentru clienţii afectați de deprecierea leului în raport cu francul elveţian. Dunca a dat ca exemplu cazul unui român căruia Bancpost i-a mărit nejustificat dobânda, de la 7,15 la 7,65% pe an, printr-un act adițional. Banca a returnat deja 1.639 de franci elvețieni, iar ANPC a găsit alte 185 de contracte cu acte adiționale similare. Nu în ultimul rând, Credite Agricole Bank a fost sancționată pentru comisioane abuzive, fiind obligată să returneze unui client toți banii încasați ilegal și să achite o amendă de 20.000 lei.
Citește și:
Clienții Volksbank s-au înghesuit să-și convertească creditele
Președintele ANPC, Marius Dunca: „Aș vrea să pot opri creditarea în unele bănci“