Vânzările de televizoare plate au crescut în România, la nivelul lunii iunie, cu 60% faţă de aceeaşi lună din anul precedent, în timp ce rata de creştere a comercializării acestor produse, până la finele lui 2010, este estimată la 5-10%, arată cercetarea de piaţă GfK Weekly Monitor, realizată de compania GfK şi publicată ieri. Potrivit sursei citate, în al doilea trimestru din 2010 atât producătorii, cât şi retailerii au profitat de evenimente precum Campionatul Mondial de Fotbal şi majorarea TVA-ului la 24% pentru a creşte vânzările. Astfel, la nivelul întregului sector de produse electronice, creşterea de 1,3%, deşi nu este una spectaculoasă, indică încă o dată succesul activităţilor promoţionale atunci când vine vorba de produse TV. Studiul GfK Temax indică faptul că cele mai mari vânzări în categoria produselor electronice sunt aduse de televizoarele plate. În timp ce, anul trecut, au fost vândute 238 de milioane de televizoare în toată lumea, GfK Retail and Technology estimează o cifră de 252 milioane de televizoare vândute la nivel global în acest an. Acelaşi trend este valabil şi pentru România, unde se aşteaptă ca vânzările totale de televizoare plate să depăşească uşor volumul atins în 2009, cu 5-10% rată de creştere.