Românii de la bordul „Chem Faros” rămân în Bahamas

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Românii de la bordul „Chem Faros” rămân în Bahamas

Eveniment 19 Octombrie 2010 / 00:00 798 accesări

Situaţia navigatorilor români aflaţi la bordul tancului chimic „Chem Faros”, sub pavilion Insulele Marshall, reţinut din iulie în portul Bahamas, a rămas neschimbată. După plecarea a trei dintre cei 14 navigatori români (căpitanul Mihai Costache - 50 de ani, Bucureşti; şeful mecanic Vasile Stan - 40 ani, Brăila; şi mecanicul Ion Armăsaru - 52 de ani, din localitatea Posta), negocierile cu reprezentanţii băncii care au pus sechestru pe navă par să fi stagnat. În ciuda zvonurilor apărute în presa românească, cei 11 marinari rămaşi nu îşi primiseră, în cursul zilei de ieri, salariile. „Membrii echipajului nu şi-au primit salariile şi nu se pregătesc să plece nicăieri. Încă se poartă discuţii cu reprezentanţii băncii din Grecia care a intrat în posesia navei după falimentul armatorului”, a declarat comandantul grec al navei, Antoniou Efstratios, din Bahamas. El a precizat că, în prezent, condiţiile de pe navă sunt bune, fiind asigurată aprovizionarea cu apă, alimente şi combustibil.

NEGOCIERILE CONTINUĂ. Potrivit comandantului, se poartă, în continuare, discuţii cu reprezentanţii băncii pentru plata celorlalţi membri ai echipajului. „Salariile celor trei navigatori români care au plecat, precum şi costurile repatrierii, au fost suportate de către bancă, care acum este noul proprietar al navei. Am citit declaraţiile apărute în presa românească, potrivit cărora aceştia ar fi fost repatriaţi şi plătiţi de către o persoană fizică din România, însă acestea sunt false”, a ţinut să precizeze Antoniou Efstratios. Potrivit căpitanului român Mihai Costache, care se află deja în ţară, cei care au intervenit pe lângă reprezentanţii băncii pentru plata salariilor au fost reprezentanţii Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF), care au făcut lobby în favoarea navigatorilor. „Conducerea băncii care a preluat nava a fost de acord cu repatrierea celor trei români din cauza afecţiunilor de care sufereau doi dintre aceştia, precum şi a faptului că al treilea era pe navă de peste un an. Acestea au fost motivele care au stat în spatele întoarcerii acasă a celor trei români”, a adăugat Adrian Mihălcioiu, reprezentantul ITF în România. Reamintim că tancul chimic „Chem Faros” oprise în Bahamas pentru aprovizionare. Pentru că armatorul grec, Conquestventure Maritime SA, nu a putut achita facturile, nava a fost reţinută. În august, compania greacă a declarat falimentul, tancul petrolier intrând în posesia unei bănci.

• FALIMENTE ŞI PIRAŢI • Pe lângă falimentul armatorilor, navigatorii trebuie să ia în considerare şi atacurile piraţilor atunci când decid să se îmbarce. Potrivit BBC News online, vârful atacurilor piraţilor din ultimii cinci ani a fost atins în primele nouă luni ale lui 2010, piraţii somalezi fiind responsabili pentru majoritatea atacurilor. Din ianuarie până în septembrie s-au înregistrat 39 de astfel de acte, de la 34 în aceeaşi perioadă a lui 2009 şi 11 în 2006.Piraţii somalezi, care acţionează până în Marea Roşie, sunt responsabili pentru 35 dintre ele.



12