CREȘTERE CU DOUĂ CIFRE Comerțul electronic prinde viteză! Aproximativ 70 de comenzi sunt plasate în fiecare minut pe internet, valoarea totală fiind de 10.783 lei. Numai în primele cinci luni ale anului, valoarea medie a coşului de cumpărături achitate online a crescut cu 20% față de anul precedent, potrivit datelor centralizate de PayU România. „În ianuarie - mai, numărul tranzacțiilor în magazinele online din România a crescut cu peste 30%, ceea ce indică o schimbare importantă a comportamentului de consum al populației“, spune oficialul PayU Cristina Vrânceanu. Cele mai mari creșteri au avut loc în turism, jucării, IT&C și fashion, domenii în care volumul tranzacțiilor a crescut cu 25 - 50%; totodată, comenzile de smartphone-uri și tablete urcă într-un ritm susținut. „Datele arată o creștere a încrederii utilizatorilor în magazinele online și o înțelegere a beneficiilor shoppingului virtual. Evoluția unor segment precum cel al jucăriilor, unde valoarea medie a cumpărăturilor o depășește chiar și pe cea din fashion și se apropie de IT, este un alt indicator al faptului că achizițiile online nu mai sunt o excepție, ci o parte integrantă din viața românilor. De altfel, în sistemul PayU se înregistrează lunar, în medie, 30.000 de utilizatori unici noi, cei mai mulți ajungând să facă și alte tranzacții“, explică Vrânceanu.
FASHION-UL FACE VICTIME ȘI PE INTERNET Interesant este că segmentul cu cea mai mare pondere a plăților online efectuate de pe un dispozitiv mobil este cel al magazinelor de modă (15%), însă din urmă vin tare telecomul (de la 2% în 2013 la 8% în 2014) și utilitățile (de la 0,71% la 6%). În plus, cei de la PayU mai spun că tot mai mulți consumatori adoptă metode alternative de plată. Cardurile cu rate cresc lunar cu circa 10%, în vreme ce numărul tranzacţiilor achitate prin iTransfer (metodă de plată prin internet banking cu confirmare instant - n.r.) avansează cu circa 30% în fiecare lună. „Cardurile cu rate sunt alese în cazul achiziţiilor mai scumpe. Tranzacțiile făcute cu acest instrument sunt cu peste 300% mai mari decât cele obișnuite. Nu în ultimul rând, acoperirea tot mai mare a iTransfer relevă că oamenii au o încredere crescută în interfaţa de internet banking a băncilor“, punctează reprezentantul PayU.