Românii, fideli furnizorilor de servicii de telefonie mobilă şi internet

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Studiu

Românii, fideli furnizorilor de servicii de telefonie mobilă şi internet

Justiție 06 August 2014 / 00:00 426 accesări

Românii sunt loiali, în cea mai mare măsură, furnizorilor de servicii de telefonie mobilă şi internet (30%), în ordinea preferinţelor urmând automobilele, hainele, alimentele şi serviciile medicale, iar la polul opus, cu cel mai redus ataşament faţă de brand, se regăsesc creditele şi asigurările. ”53% dintre respondenţi spun că sunt loiali faţă de brandul produselor analizate, iar 42% faţă de brandul serviciilor analizate. De cealaltă parte, 7% dintre consumatorii tineri afirmă că nu sunt deloc loiali brandurilor de produse, iar 15% dintre ei nu sunt deloc loiali brandurilor de servicii”, potrivit studiului ”Experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali”, lansat de EY România. Deşi brandul contează destul de mult în decizia de cumpărare, respondenţii spun că sunt influenţaţi cel mai mult de garanţia şi calitatea produsului (32% în România, faţă de 27% la nivel global), urmate de preţul şi condiţiile de livrare (20% în România, faţă de 29% media globală). ”Atunci când se află în magazin, factorii-cheie care contribuie la decizia de cumpărare sunt ofertele promoţionale (48%) şi disponibilitatea produselor sau serviciilor (38%). Asistenţa la cumpărare şi termenii de livrare sunt de asemenea factori relevanţi (26% dintre respondenţi au afirmat că au un impact foarte puternic în decizia lor de cumpărare), însă aspectul magazinului nu e un considerat ca factor notabil atunci când se ia decizia de cumpărare pentru produsele şi serviciile analizate”, menţionează studiul.

SURSA DE INFORMARE - INTERNETUL Potrivit studiului, mediul online este cea mai utilizată sursă de informare de către consumatorii români în procesul de achiziţie a unui produs sau serviciu. ”În România, 4 din 10 cumpărători sunt deja consumatori digitali, faţă de 6 din 10 la nivel global. Pe de altă parte, în România, din 10 consumatori digitali, doar 6 se informează online, dar cumpără din magazin, 3 cumpără online după ce s-au informat inclusiv din magazin, iar unul este hypertasker digital, adică este în principal interesat de caracteristicile tehnice şi de atitudinea socială şi etică a companiei producătoare a bunurilor/serviciilor pe care intenţionează să le achiziţioneze”, arată EY. Evident, cei care se informează mai des online în privinţa caracteristicilor, disponibilităţii şi preţului produselor şi serviciilor sunt tinerii.

Taguri articol


12