Românii încep să creadă în mărcile autohtone

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Românii încep să creadă în mărcile autohtone

Justiție 05 Mai 2011 / 00:00 494 accesări

Pro TV, Orange, Nurofen, Zara şi Dove se numără printre brandurile în care românii au cea mai mare încredere, potrivit studiului Trusted Brands 2011, realizat de revista Reader\'s Digest. Obiectivul studiului, ajuns în 2011 la a unsprezecea ediţie, este identificarea şi premierea mărcilor care au reuşit să câştige încrederea europenilor în acest an. Trusted Brands 2011 s-a desfăşurat concomitent în 16 ţări europene, printre care şi România, respondenţii având la dispoziţie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 ţări şi un număr de maximum 18 categorii locale. Participanţii la sondaj nu au primit variante de răspuns, ci au fost rugaţi să nominalizeze ei înşişi mărcile în care au încredere şi să le evalueze apoi în funcţie de „Calitate”, „Valoare excelentă”, „Imagine puternică” şi „Înţelegerea nevoilor clienţilor”. Astfel, la categoriile locale desemnate de respondenţii din România, brandurile în care consumatorii au cea mai mare încredere sunt: Pro TV (staţii TV), Vel Pitar (produse de panificaţie), Danone (produse lactate), Cris-Tim (produse din carne), Untdelemn de la Bunica (ulei de gătit), Fuchs (condimente), Borsec (ape minerale), Pedigree (hrană pentru animale), Medlife (clinici private), Jacobs (cafea), Colgate (pastă de dinţi), Zara (retailer de îmbrăcăminte), Domo (retailer electrocasnice), Dove (săpun), Nivea (deodorant), Kaufland (centre comerciale). La categoriile europene, printre brandurile în care românii au cea mai mare încredere se numără: Dacia (automobile), Philips (electrocasnice), Dell (computere personale), Nokia (telefoane mobile), Orange (operatori de telefonie mobilă), Sony (camere foto), Paralela 45 (agenţii de turism), BCR (bănci), Visa (carduri de credit), Asirom (companii de asigurări), RCS & RDS (furnizori de servicii de internet), Petrom (benzinării) şi

Eurovita (vitamine). După ce, în 2010, studiul a consemnat revenirea în forţă a brandurilor româneşti, 2011 aduce o nouă surpriză: comparativ cu alte branduri, încrederea în mărcile româneşti creşte constant. La categoria automobile, de exemplu, încrederea în Dacia a crescut de la 16,5% (în 2010), la 19,8% (în 2011), la ape minerale, Borsec a crescut cu şapte procente, iar la magazinele de electrocasnice, Domo ocupă în continuare poziţia de lider, cu 34,3% (faţă de 28,3% în 2010).

Taguri articol


12