Românii îşi doresc mai mult decât alţi europeni să poată folosi mobilul în timpul zborului, să citească reviste electronice şi să existe zone dedicate copiilor sau bonelor, principala dorinţă fiind însă, ca şi în cazul turiştilor străini, accesul la Internet, potrivit unui studiu British Airways. Având ca obiectiv identificarea preferinţelor pasagerilor în ceea ce priveşte zborurile pe distanţe scurte, studiul comandat de compania aeriană a fost realizat pe un eşantion de 2.000 de persoane din România, Franţa, Germania, Italia, Spania, Elveţia, Belgia, Olanda şi Polonia care călătoresc cu avionul de cel puţin două ori pe an. Utilizarea telefoanelor mobile în timpul zborului este preferată de 37% dintre respondenţii români şi de doar 16% dintre francezi şi belgieni. Revistele în format electronic sunt dorite de 29% dintre români, iar zona pentru copii sau bone de 15% dintre aceştia. Comparativ, la polul opus se situează olandezii, în ambele cazuri, cu 13%, respectiv 5%. Navigarea online pe perioada zborului este preferată de 57% dintre belgieni, 58% dintre francezi şi de 63% dintre elveţieni şi români, restul ţărilor figurând cu procente mai ridicate. Potrivit rezultatelor studiului, check-in-ul online a fost votat drept cea mai apreciată inovaţie tehnologică la bordul avioanelor de către 51% dintre români, în timp ce 23% dintre aceştia consideră că biletul electronic este cea mai utilă inovaţie tehnologică. În topul preferinţelor se mai numără biletul de îmbarcare de pe telefonul mobil (8%) şi check-in-ul automat la chioşcurile special amenajate (5%). Printre facilităţile pe care românii le apreciază cel mai mult atunci când călătoresc cu avionul se numără serviciile la bordul aeronavei (41%), în timp ce pentru respondenţii din toate celelalte ţări scaunele confortabile contează cel mai mult.