Una din trei persoane rănite în România în accidente grave de circulaţie moare, în condiţiile în care media europeană este de un deces la 40 de persoane grav rănite. Această statistică ne situează pe ultima poziţie în Europa. Înaintea ţării noastre, ultimele locuri sînt ocupate de Rusia, cu un deces la şase răniţi, Ucraina, cu un mort la şapte accidentaţi şi Bulgaria, cu un deces la opt persoane vătămate. În fruntea clasamentului se află Marea Britanie, unde raportul este de un mort la 93 de răniţi grav, Germania, cu o medie de un deces la 63 de accidentaţi, Austria şi Italia, cu un mort la 53 de persoane vătămate şi Belgia cu unul din 47. Statisticile Direcţiei Poliţiei Rutiere arată că în 2006, în România au avut loc 6.617 accidente de circulaţie care s-au soldat cu 5.275 de răniţi grav. Tot anul trecut au fost înregistrate 2.464 de decese cauzate de accidente rutiere, cu 5% mai puţine decît în 2005. Pentru a reduce numărul coliziunilor, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au de gînd să instaleze parapeţi de semnalizare a sensurilor de circulaţie, să îmbunătăţească semnalizarea rutieră prin folosirea unor materiale noi pentru indicatoare şi marcaje şi să amenajeze acostamente. “Vrem să îmbunătăţim siguranţa rutieră prin identificarea şi eliminarea punctelor de risc maxim prin reamenajarea acestor zone. Intenţionăm să construim acostamente largi, de 2,5 metri, pentru a da o şansă şoferilor care au greşit şi au pierdut controlul maşinii să revină la direcţia iniţială. Intenţionăm, de asemenea, să resistematizăm intersecţiile prin construirea de sensuri giratorii”, a declarat Marian Lascu, şeful Direcţiei de Siguranţă a Drumurilor din CNADNR. Instituţia intenţionează, de asemenea, să construiască trotuare în localităţile rurale, să ridice pasarele pentru traversarea drumurilor, să monteze garduri de protecţie la marginea trotuarelor şi, nu în ultimul rînd, să semnalizeze suplimentar, cu folie fluorescentă, trecerile de pietoni.