Aproape 7.000 de vizitatori au vizitat Târgul Internaţional de Turism Winter Holiday, găzduit timp de patru zile de Parlamentul României, cu mult mai puţini faţă de anii precedenţi. „Numărul mic de vizitatori nu reprezintă un semnal foarte bun pentru agenţiile de turism şi hotelieri”, a declarat preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin. Ea a precizat că numărul vacanţelor vândute a fost foarte mic, ceea ce demonstrează că românii încă nu şi-au revenit din punct de vedere financiar. „Au fost prezente oferte speciale, reduceri, dar nu s-a reuşit contractarea unui număr mare de vacanţe. Cei care şi-au permis să cumpere o vacanţă au preferat perioada verii, nemaiavând bani şi pentru un concediu în perioada de toamnă-iarnă”, a explicat Corina Martin. Cei care au achiziţionat, totuşi, pachete în cadrul Târgului, au preferat Viena - pentru petrecerea Crăciunului şi a Revelionului – şi Cipru şi Spania - în special programul pentru seniori. În ceea ce priveşte structura bugetelor alocate de turişti pentru pachetele de vacanţă, aproape 65% dintre aceştia sunt dispuşi să cheltuiască între 350 şi 500 de euro pe pachet, în timp ce persoanele care achită pentru o vacanţă între 650 şi 1.000 de euro se cifrează la 25%. Doar cinci până la zece procente dintre cumpărători îşi permit vacanţe de peste 1.000 de euro, destinaţiile cele mai cerute fiind cele exotice, printre care Dubai, Thailanda, India, Nepal, Indonezia. Potrivit ANAT, pe tot parcursul anului 2011, criza a adus schimbări în comportamentul de consum al oamenilor, care au scurtat pachetele de vacanţă. Ediţia 2011 a Târgului Internaţional de Turism Winter Holiday, desfăşurat sub sloganul „o 9 atitudine în turism!”, a reunit peste 112 expozanţi, pe o suprafaţă de peste 4.500 de metri pătraţi.