Românii nu mai cred în nimeni şi nimic!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Printre cei mai pesimişti europeni

Românii nu mai cred în nimeni şi nimic!

Eveniment 15 Februarie 2012 / 00:00 469 accesări

Românii se numără printre consumatorii europenii care au aşteptări pesimiste privind evoluţia economiei, a veniturilor şi a dorinţei de cumpărare, potrivit unui sondaj realizat de GfK (una dintre cele mai mari firme de cercetare a pieţei din lume) din care reiese că noile pachete de salvare din Grecia cresc anxietatea în UE. „Noile pachete de salvare, nesiguranţa privind modul în care situaţia va progresa în Grecia, Italia şi Franţa şi perspectivele mai slabe de creştere economică în 2012, toate măresc anxietatea consumatorilor europeni”, se arată în studiu. Precizăm că el oferă o privire de ansamblu asupra evoluţiei aşteptărilor privind starea economică şi veniturile şi a dorinţei de cumpărare în rândul consumatorilor din Austria, Bulgaria, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Republica Cehă, Spania, dar şi România. Aceste 12 ţări însumează circa 80% din populaţia totală a celor 27 state membre ale UE. În ultimul trimestru al lui 2011, aşteptările privind starea economiei au înregistrat o scădere accentuată în majoritatea ţărilor din UE. Aşteptările privind veniturile sunt afectate de prespectiva unei rate a şomajului în creştere şi a unor impozite majorate. În acest sens, Germania se află într-o situaţie cu totul diferită de cea din alte ţări europene, înregistrând o valoare de 34 de puncte, având în vedere creşterea economică extrem de mulţumitoare, care determină consumatorii să fie de părere că salariile vor continua să înregistreze o creştere accentuată în 2012. Spania are, din nou, a doua cea mai mare valoare a indicatorului, situat la -8,6 puncte, urmată de Austria cu -19,7 puncte. Declinuri semnificative ale veniturilor sunt anticipate în continuare de greci (-65 puncte), italieni (-60,7 puncte) şi francezi (-60,4 puncte). România se situează la mijlocul eşalonului cu -27 puncte, situaţie asemănătoare celei din Bulgaria (-28) şi Cehia (-30). Rezultate au la bază interviuri cu consumatori efectuate lunar, la cererea Comisiei Europene, în toate ţările UE. În România au fost realizate 1.000 de interviuri lunar.



12