Românii petrec 18,6 ore online, în medie, pe săptămână, internetul câştigând din ce în ce mai mult teren în preferinţele populaţiei din România, care continuă însă să se uite foarte mult la televizor - 21,6 ore săptămânal, potrivit studiului Mediascope Europe, făcut public ieri de IAB România (Asociaţia IAB România a fost creată în 2006 şi reuneşte cele mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet: regii de media, agenţii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicităţii online, publisheri autohtoni şi filiale internaţionale). În termeni de grad de utilizare la nivel naţional, internetul se află pe locul al treilea, după TV şi radio. Cu toate acestea, intensitatea folosirii internetului este mai mare, românii petrecând în medie 18,6 ore online (peste media europeană de 14,1 şi peste cea din regiune de 16,1). Pe de altă parte, românii petrec 15,6 ore pe săptămână ascultând posturile de radio (faţă de 12,7 ore pe săptămână media europeană) şi 5,4 ore pe săptămână citind ziarele (4,6 ore - media europeană). Timpul petrecut online diferă în funcţie de echipamentul folosit: 18,3 ore online pentru cei care folosesc computerul, comparativ cu 12,4 ore pentru cei care folosesc telefonul mobil. În mod evident, tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani sunt campioni la timpul petrecut online pe ambele dispozitive. De altfel, 75% din \"heavy userii\" de internet provin din acest interval de vârstă, se mai spune în comunicat. Potrivit Mediascope Europe, în România sunt 7,2 milioane de utilizatori de internet (dintr-o populaţie adultă de 18,7 milioane de persoane). Astfel, 39% dintre români sunt online, mai puţin decât media din UE, de 65%.