În România, biletele de avion rămân cele mai cumpărate produse turistice de pe internet, majoritatea românilor preferând companiile low-cost, se arată într-o analiză a unui portal de turism din România. ”Cele mai mari companii low-cost prezente pe piața din România se situează în topul vânzărilor. Acest lucru are, evident, un impact asupra întregii piețe, pentru că a forțat companiile de linie să vină cu reduceri de preț sau să aplice un model de business similar”, a precizat marketing manager Vola.ro, Manuela Melinescu. O altă tendință observată în decursul anului trecut este că doi din trei clienți care cumpără online produse turistice preferă să achite cu cardul. Fie că este vorba de un card de debit sau credit, peste 65% dintre clienții portalului Vola.ro au ales această metodă de plată-instant. Din cei 35% rămași, o mare parte au încheiat tranzacția tot online, folosind, spre exemplu, transferul bancar prin servicii de online banking. Doar o mică parte dintre turiști au optat pentru o metodă de plată offline, precum plata la sucursala unei bănci, la sediul agenției sau la terminalele ZebraPay din țară. Pentru 2016 se estimează o creștere de 30 - 40% a afacerilor în segmentul vânzărilor de vacanțe și a biletelor de avion prin platforma online. Principala pârghie de creștere va rămâne vânzarea biletelor de avion, la care se va adăuga și cea a pachetelor de tip city break și tour-operator.