Românii, preocupaţi de protecţia datelor personale

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Românii, preocupaţi de protecţia datelor personale

Justiție 18 Februarie 2011 / 00:00 547 accesări

Furnizorii de servicii de internet, telefonie fixă şi mobilă reprezintă entităţile în care românii au cel mai ridicat nivel de încredere în privinţa gestionării datelor personale în siguranţă, la polul opus plasându-se autorităţile şi comunităţile online, potrivit unui studiu Nokia Siemens Networks (NSN). \"Nivelul ridicat de încredere pe care oamenii îl au în operatorii telecom este o oportunitate esenţială pentru ca aceştia să le ofere servicii mai ţintite şi mai relevante, contribuind astfel la dezvoltarea afacerii. Datorită tehnologiilor pentru protecţia datelor personale, clienţii vor putea să navigheze pe Internet în mai mare siguranţă, vor putea să îşi gestioneze propriile date şi vor beneficia de un control mai mare în ceea ce priveşte tranzacţiile financiare\", a declarat şeful NSN România, Dragoş Chivu. Rezultatele studiului mai arată o creştere semnificativă a conştientizării cu privire la utilizarea corectă, dar şi greşită a datelor personale de către terţi, în comparaţie cu anul 2009. Din studiu a mai reieşit că, deşi majoritatea respondenţilor au fost de acord că protecţia datelor personale este un subiect important (88%), concetăţenii noştri consideră că nu au control asupra datelor personale (70%). Mai mult, 86% dintre respondenţi consideră procesul de stocare şi procesare a datelor pentru cardurile bancare drept unul riscant şi foarte riscant. Însă mulţi români, când beneficiază de servicii personalizate, dau cu dragă inimă datele personale, 65% recunoscând acest aspect. Sondajul privind protecţia datelor personale face parte din studiul privind comportamentul consumatorilor derulat de NSN în 18 ţări, printre care Franţa, Germania, România, Spania şi Marea Britanie, în perioada octombrie-decembrie 2010. La cercetarea sociologică au participat circa 5.000 de persoane, utilizatori de servicii de telefonie mobilă, din care 1.041 din România, cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani.

Taguri articol


12