România este una dintre țările est-europene cu numărul cel mai redus de facturi achitate la timp, alături de Grecia, Rusia, Bulgaria și Slovacia, se arată într-un studiu al EOS KSI. Totuși, circa trei sferturi dintre facturi sunt plătite la timp de către consumatorii români, iar companiile și-au redus termenele de plată, atât pentru clienții persoane fizice, cât și pentru cele juridice - „În 2017, comportamentul de plată în rândul consumatorilor români s-a îmbunătățit ușor, comparativ cu 2016. În prezent, 74% dintre facturi sunt plătite la timp, echivalentul unei creșteri cu doar un punct procentual, în comparație cu anul precedent“. Oficialul EOS KSI Georg Kovacs apreciază că unul dintre motivele care au contribuit la creșterea sensibilă a punctualității plăților este reducerea scadenței medii acordate, de la 39 zile în 2016, la 37 de zile anul acesta - „Scadențele mai scurte au ca rezultat o rată mai bună de plată“. În ceea ce privește nivelul de creanțe neîncasate, el rămâne același ca în 2016, de 4%; asta are, evident, un impact negativ asupra economiei. În comparație, media din Europa de Est este mai mică, de 3%. „De asemenea, media plăților întârziate în România anul acesta a rămas de 23%, la fel ca în 2016. Companiile autohtone consideră că principalele motive pentru care clienții nu plătesc la timp sunt neîncasarea banilor de la propriii clienți (80%), precum și utilizarea liniilor de credit de la furnizori (69%). În ceea ce îi privește pe clienții persoane fizice, ei întârzie cu plata sau nu achită deloc din cauza problemelor temporare cu lichiditățile (75%) și neglijenței (61%)“, se mai arată în studiul EOS KSI.