Românii fac cumpărături de peste 1,5 milioane de euro pe oră, în apropierea Crăciunului, utilizând cardul în special în magazine de îmbrăcăminte, benzinării și supermarketuri. „23 decembrie este, în mod tradiţional, cea mai aglomerată zi din an în ceea ce priveşte sumele plătite cu cardurile Visa. În 2016, ne aşteptăm ca valoarea cumpărăturilor să crească, ţinând cont că în primele nouă luni s-a înregistrat un plus cu peste 15% al consumului populaţiei“, spune Cătălin Crețu, director general al Visa Europe pentru România, Croația, Malta și Slovenia. Visa desfăşoară, în perioada Sărbătorilor de Iarnă, mai multe campanii de încurajare a plăţilor cu cardul, oferind premii în bani şi vouchere de cumpărături românilor care plătesc direct cu cardul în magazine şi online. Campania tradițională de iarnă se derulează până la 31 decembrie şi este denumită „Poate cea mai simplă promoţie din lume”, pentru că participarea nu este condiţionată de coduri, chitanţe sau SMS-uri. Practic, fiecare plată cu un card Visa reprezintă o înscriere automată la tragerile la sorți săptămânale; plăţile contactless oferă șanse duble de câștig. În fiecare zi, este acordat un premiu de 1.000 euro.