Românii sunt mai critici pe internet decât în mediul offline

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Românii sunt mai critici pe internet decât în mediul offline

Eveniment 21 Decembrie 2011 / 00:00 296 accesări

Potrivit unui studiu realizat de Gfk (institut de cercetare de piaţă), pe internet sunt transmise într-o măsură mai mare recomandări negative legate de diverse produse sau servicii, spre deosebire de mediul offline unde numărul recomandărilor pozitive făcute de familie, prieteni sau colegi este mai mare. Studiul este centrat pe conceptul „word of mouth” (WOM) care în sens larg se referă la transmiterea de informaţii pe cale orală, însă în marketing se referă la toate mediile de comunicare şi constă, practic, în recomandări făcute de clienţi mulţumiţi sau nemulţumiţi de anumite produse. Recomandările venite din partea prietenilor, rudelor sau colegilor influenţează în mare sau foarte mare măsură decizia de cumpărare a peste 50% dintre români pentru cel puţin una dintre cele zece categorii de produse sau servicii analizate. Intenţia de cumpărare este influenţată de WOM într-o măsură mai mare pentru serviciile de sănătate şi produsele electronice, computere şi tehnologie (TV, calculator personal, telefon mobil, aparat foto, etc) şi într-o mai mică măsură pentru produse/serviciile de economisire sau investiţii, spun cei de la Gfk. În mediul online, spre deosebire de cel offline, oamenii generează într-o măsură mai mare recomandări negative decât pozitive. Pentru aceste recomandări românii folosesc în principal “messenger-ul”, urmat la mare distanţă de e-mail, forum-uri şi reţelele de socializare. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.600 de persoane.

Taguri articol


12