Românii vor confort în vacanță, așa că au mărit bugetul pentru sejururi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Studiu

Românii vor confort în vacanță, așa că au mărit bugetul pentru sejururi

Justiție 20 Iunie 2015 / 00:00 1062 accesări

Jumătate dintre cei care în 2004 nu își permiteau să plece în vacanță au declarat că în ultimii 10 ani au început să facă acest lucru, potrivit unui studiu realizat de tour-operatorul Bibi Touring. Ca și acum 10 ani, jumătate din populaţie pleacă în vacanţe interne, dar turismul extern aproape s-a triplat, cei mai mulți alegând ca mijloc de transport avionul. De asemenea, unul din trei turiști români apelează la serviciile unei agenții de turism pentru a cumpăra o vacanță și nu mai caută oferte de cazare la hotelurile de o stea, ci optează pentru servicii mai bune, cererea pentru hoteluri de 4 și 5 stele triplându-se practic în ultimii ani. ”Analizăm piaţa de turism periodic, cifrele obiective fiind singurele pe baza cărora putem construi strategii şi elabora direcţii de acţiune. Turismul românesc s-a dezvoltat spectaculos în ultimii 10 ani, românii călătoresc mai mult şi sunt mult mai avizaţi decât în trecut”, a declarat director general al Bibi Touring, Adrian Voican. Potrivit studiului, în ultimii zece ani, consumul turistic a crescut cu 39%, cel mai mare aport la această creştere avându-l persoanele peste 55 de ani (seniori) cu +35% din totalul creşterii, urmate de ”aspiranţi” (26-35 ani), cu 21%. O altă concluzie importantă este dată de faptul că, în ultimii zece ani, persoanele cu venituri mici (sub 200 euro) au contribuit cu cea mai mare creştere la consumul turistic (+17%), fapt datorat ofertelor speciale de tipul ”Înscrieri Timpurii”, bazate pe reduceri pentru achiziţia din timp a biletelor, oferte care nu existau acum zece ani. Din totalul celor intervievaţi, 50% au ales România ca destinaţie turistică, iar 24% au ales o destinaţie externă. Apetitul românilor pentru vacanţele externe a crescut de 2 ori şi jumătate în ultimii zece ani, de la 9% în 2004 la 24% în 2014. În ceea ce priveşte bugetul de vacanţă alocat pe familie, sub 1.000 lei sunt alocați de 11% dintre turişti în 2015, faţă de 34% în 2005; 42% dintre turişti alocă între 1.000 şi 2.000 lei, faţă de 34% în 2005. Creșterea dorinței de confort a mărit bugetul pentru vacanţa românilor, spun realizatorii studiului. Între 2.000 şi 4.000 lei sunt alocați de 28% dintre turişti, faţă de 7% în 2005, în timp ce peste 4.000 lei sunt alocați de 17% dintre turişti, faţă de 5% în 2005. Studiul Bibi Touring a fost realizat în Ploiești, pe un eșantion reprezentativ de 560 de subiecți intervievați pe bază de chestionar, în perioada 10 - 25 mai 2015.

Taguri articol


12