Peste 90% dintre internauții români vor să cumpere online cadouri de Crăciun, iar suma medie alocată este de 190 euro, potrivit unui studiu realizat la nivel european. Bugetul românilor este identic cu cel al belgienilor și dublu față de cât și-au propus croații să cheltuiască, iar topul darurilor este dominat de produsele de înfrumusețare și îngrijire. Ceilalți europeni pun accent pe cărți sau jucării, ca să fim înțeleși... Culmea, deși suntem săraci lipiți pământului Uniunii Europene, devansăm de sărbători economii mult mai puternice și cu un comerț electronic mult mai bine dezvoltat, precum Olanda, Polonia, Portugalia sau Ungaria. Nu-i de mirare că, în medie, doi din zece români au acumulat anul trecut datorii în urma cheltuielilor de Crăciun (după cum arată un alt raport, realizat de ING). Analiza mai arată că unul din șapte europeni (15%) a primit anul trecut cel puțin un cadou pe care nu și-l dorea, nu i-a plăcut sau nu l-a folosit. Cu alte cuvinte, au existat cel puţin 81 de milioane de cadouri nedorite, fiecare cu o valoare medie de aproximativ 45 de euro. La nivel european, românii (27%) se află pe locul trei în topul celor ce nu au apreciat cadourile primite, pe locurile întâi și doi fiind Marea Britanie (29%) și Italia (28%). Dar uite că nu ne învățăm minte. România se află pe primul loc în clasament și după diferența de buget față de anul trecut. Potrivit sondajului, 43% dintre respondenți vor aloca anul acesta sume mai mari pentru cadouri. Românii sunt urmați în top de lituanieni, iar la polul opus se află... Germania.