Doar 18% din totalul utilizatorilor de internet din România au optat, în 2016, să cumpere ceva online, mult sub media Uniunii Europene (UE), de 66%, potrivit unui studiu de specialitate realizat de Perceptum. Astfel, numai 7% din cifra de afaceri a firmelor românești, cu excepția celor din sectorul financiar, a fost generată de vânzările online. Doar Bulgaria, Cipru (cu câte 4%) și Grecia (6%) au stat mai prost decât noi. În ceea ce privește portretul-robot al cumpărătorului online, el este bărbat, cu vârsta între 25 și 34 de ani, are studii superioare, este informat și preocupat de propria imagine și achiziționează mai ales haine și articole sportive. Potrivit Perceptum, dintre cei care au făcut cumpărături online, doar 3% au reclamat probleme legate de fraudă; 68% au declarat că nu au întâmpinat nicio problemă, în timp ce 17% s-au plâns că pachetul a ajuns mai greu decât indicase comerciantul. Totodată, 13% s-au plâns de blocaje tehnice ale site-urilor, în timpul comenzii și/sau plății.