Rup puțină română, sunt pe minus la mate, dar îi salvează proba la alegere

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Cum s-au descurcat elevii constănțeni la simularea Bac-ului

Rup puțină română, sunt pe minus la mate, dar îi salvează proba la alegere

Educație 01 Aprilie 2018 / 17:27 841 accesări

În urma simulării probelor scrise ale examenului național de Bacalaureat organizate de Ministerul Educației Naționale în perioada 19-22 martie 2018, situația statistică generată de rezultatele înregistrate scot în evindență faptul că ponderea elevilor de clasa a XII-a cu medii care asigură promovarea (6 şi peste 6) este de 39,55% (43.800 de elevi din 110.752 de elevi prezenţi). Rezultatul este superior celui înregistrat anul trecut (38,23%), remarcă reprezentanții Ministerului Educației Naționale.

La Constanța, potrivit unei statistici transmise presei, situația stă cam așa. La proba de limba și literatura română, prezența la simulare a fost de aproximativ 90%. Din cei prezenți, au avut rezultate sub nota 5, aproximativ 33% din ei (cumulând clasa a XI-a cu clasa a XII-a). Doar doi elevi de clasa a XII-a au reușit să obțină nota maximă 10, iar dela clasa a XI-a - 12. Pe segmentul 5 - 5.99, au fost cuprinse aproximativ 22% din totalul mediilor, însă conform metodologiei de organizare și desfăşurare a examenului, nota minimă pentru fiecare disciplină în parte este 5, iar media finală a notelor la toate disciplinele, necesară pentru promovarea examenului, este cel puțin 6.

La proba obligatorie care s-a dat fie la matematică, fie la istorie, în funcție de profilul liceului, situația a fost și mai și tragică. Dintr-un procent de prezență de aproximativ 90%, 62,15% (clasa a XI-a) și respectiv 52,96% (clasa a XII-a) au fost medii cuprinse între 1,00 și 4,99. Pe tronsonul de 5,00 și 5,99 s-au înregistrat 11,57% (clasa a XI-a) și 15,32% (clasa a XII-a) din medii. Note maxime au obținut 38 de elevi (13 din clasa a XI-a și 25 din clasa a XII-a).

La proba la alegere a profilului E)d), susținută doar de elevii claselor a XII-a, rata notelor sub 6 a fost aproape de 54%, 18 elevi reușind să fie evaluați cu nota maximă 10.

Potrivit metodologiei, notele pot fi trecute în catalog doar la solicitarea scrisă a elevilor care doresc acest lucru. Reamintim că obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile pe care le presupune acest examen, respectiv stabilirea și conştientizarea nivelului real de pregătire în vederea optimizării performanțelor.

Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii și şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea stabilirii unor măsuri care să genereze optimizarea performanţelor şcolare, informează Ministerul Educației Naționale.



12